שלום? הפרלמנט המצרי הדיח את המחוקק שנפגש עם שגריר ישראל

שלושה ימים אחרי שחבר הפרלמנט המצרי תוופיק עוכאשה הותקף בנעל בשל פגישה עם השגריר הישראלי, החליט בית הנבחרים להדיחו אותו ברוב של שני שלישים • השגריר חיים קורן: "מבין את הסערה, אבל מקדם בברכה כל אדם שרוצה להיפגש עמי"
נתן פרל
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 20:02

זה לא נגמר בנעל: בית הנבחרים המצרי החליט היום (רביעי), ברוב גדול, להדיח את חבר הפרלמנט ומגיש הטלוויזיה תוופיק עוכאשה, לאחר שזה אירח בביתו את שגריר ישראל בקהיר חיים קורן.

רק לפני שלשה ימים הותקף עוכאשה בפרלמנט על ידי אחד מעמיתיו, בעקבות הזמנת השגריר – שפגע בו עם נעל.

במהלך דיון בפרלמנט המצרי, שהלך והתלהט, הוא הוריד את הנעל – והטיח אותה בעוכאשה. כתוצאה מהתקרית, השניים הורחקו מיידית מהדיון.

הסערה התעוררה לאחר שעוכאשה הזמין את השגריר חיים קורן לארוחת ערב בביתו בשבוע שעבר, במהלך שידור חי בטלוויזיה.

קיומה של הפגישה גרר ביקורות חריפות נגד חבר הפרלמנט וחלקם אף כינו אותו “בוגד”. 100 חברי פרלמנט פנו ליו”ר בית הנבחרים המצרי ודרשו להדיח את עוכאשה ולבטל את חברותו בפרלמנט.

בית הנבחרים החליט היום, כאמור, להשעות את עוכאשה, כאשר ההצעה זוכה לרוב גדול של 66 אחוזים.

במהלך היום הגיב לראשונה חיים קורן, שגריר ישראל במצרים, לסערה ופנה לעם המצרי במסר בשפה הערבית. השגריר ביקש להרגיע את הרוחות לאחר התקרית נגד חבר הפרלמנט, שנודע בעמדותיו הפרו-ישראליות.

״אני מבין שהפגישה שלי עם עוכאשה עוררה סערה אבל אני, כשגריר, מקדם בברכה כל אדם שרוצה להיפגש עמי״, אמר קורן.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ככה תראה הכנסת עם חוק ההדחה החדש!
    02/03/2016 20:27
    צבי
  1. ככה תראה הכנסת עם חוק ההדחה החדש!

  2. מה עם הפלסטינים?
    02/03/2016 22:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כאשר הנשיא אנואר סאדאת בא ונאם בכנסת בשנת 1977 הוא אל תכנן שמדינת ישראל תעשה שלום עם מצרים בלבד ותמישך לשבת בשטחים הפלסטינים ולהתנחל בהם. הוא אמר בכנסת במפורש: ,אני רוצה שתצאו מכל השטחים עד לגבולות 1967, שתהיה מדינה פלסטינית”. לא שמענו לא? עשינו שלום רק עם מצרים? אז השלום הזה לא שווה הרבה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/03/2016 22:25

      המצרים שונאים אותנו מאותה הסיבה שכל המוסלמים שונאים אותנו: האנטישמיות נטועה עמוק בתרבות שלהם. ככל שמדובר בחברה יותר דתית פנאטית ויותר נחשלת, כך השנאה ליהודים גדולה ומבוססת יותר.
      זו מן הסתם גם הסיבה שהפלשתינים סירבו לכל הצעות השלום שהוצעו להם עד היום ע”י ממשלות ישראל- ובראשן ממשלות השמאל של רבין, ברק ואולמרט ובכלל מסרבים להכיר במדינת ישראל.