ההורים זרקו את בנם באמצע הלילה כי הוא מחזיק אייפון • איך זה נגמר?

צעיר חרדי, חבר בקבוצת פייסבוק פופולארית, סיפר כי נזרק מהבית על ידי אביו "בגלל שאני לא מוכן להיפרד מהטכנולוגיה" • התגובות הרבות לא אחרו לבוא: מהצעות נוגעות ללב למגורים, ועד לגישור של אנשי חינוך בינו לבין הוריו • ואיפה הוא ישן בסוף?
אליעזר היון
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 15:02

הרשת החברתית זכתה ללא מעט גינויים והתראות בעקבות השפעתה על בני נוער, אולם המקרה הבא מוכיח כי לעתים היא עשויה גם לסייע – ולגשר בין הורים לילדיהם.

יעקב, צעיר חרדי, חבר בקבוצת פייסבוק פופולארית בשם ‘חרדים ישראלים – חי”ש’, פרסם הלילה אחר חצות את הסטטוס הבא:

“אז זהו אבא שלי זרק אותי עכשיו באמצע הלילה מהבית, בגלל שאני לא מוכן להיפרד מהטכנולוגיה. אני באמת לא מנסה עכשיו לבקש ממישהו לישון אצלו הלילה, אלא רק לאחל לכולם לילה טוב מתחת לשמיכה המלטפת… מכל הלב, בדמעות שליש מספסלי אחת הגינות הציבוריות בפתח תקווה”.

הפוסט של הצעיר זכה מיד לעשרות תגובות – והצעות: “יש לך איך להגיע לירושלים? נשמח לארח על הספה המפנקת שלנו”, הציע מישהו. גולש אחר כתב לו בפשטות: “אתה יכול לבא אלי”.

גולשת אחרת תקפה את ההורים וכתבה: “עצוב לי עלייך ובעיקר על ההורים שלך שמסוגלים לנקוט בצעד כזה. מקווה בשבילכם שתגיעו להבנה”.

חבר נוסף איתגר את המשתתפים: ואולי כדאי שמישהו מחברי הקבוצה, בעל חזות סולידית, כזה שעדיין קובע עיתים לתורה, רציני ומבין עניין, ייגש לאביו של.. לנהל איתו שיחה אמיתית כך שיבין שעתיד בנו הוא לא בהכרח על הברזלים ברבי עקיבא”.

להצעה נענה איש החינוך והגישור ישראל אליוביץ שסיפר: “שוחחתי עם… והצעתי עצמי לשוחח ולגשר עם הוריו. צריך לראות את מכלול הבעיה בבית, התנהגות של אחד מבני הבית יכולה להפריע לאחרים”.

בסופו של דיון קיבל הצעיר הצעה לבית חם אצל אחד ממנהלי שח”ר, נטע והני כץ.

• נטע, פתחת הכנסת אורחים? 

“האמת שיש לי יחידת דיור שמשמשת בדרך כלל לאירוח של חיילים בודדים. אחד מהם אגב, חסיד בעלז, מתחתן היום. בוגר ראשון של פלוגת תומר בגבעתי”.

• מזל טוב. אז קלטת את יעקב?

“יעקב בסוף לא הגיע. אמא שלו יצרה איתו קשר והחזירה אותו הביתה. המיטה כבר היתה מוצעת…”

נדמה, כי הרבה דברים ניתן ללמוד מן הסיפור הזה, הן ברמה החינוכית, והן במישור התקשורתי – אך דומה שהפוסט של אחד החברים הוא המדוייק ביותר: “בתוך כל הקושי של הסיפור הזה יש נקודת אור. פשוט לא יאומן הערבות ההדדית”. 

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זריקת בחור מהבית
    02/03/2016 19:16
    שי
  1. לצערנו הרב זה לא המקרה הראשון ואולי לא האחרון. כמה בחורים ישנים במחסנים של הבניין. הורה יקר הבן נא! לא רק שלא תרויח אלא רק תפסיד. רק לקרב ולקרב ולהתפלל ולא להראות לילד שאתה מתבייש בו. אב עם נסיון

    • דני   03/03/2016 12:48

      יתכן שהיו מסכימים אם היה בא אליהם בצורה אחרת, ויתכן שהוא עשה טעויות שגרמו לאבא בשעת כעס לומר לו שיעזוב. ןבעצם הגורם לא היה התנגדותם לטכנולוגיה שלו, אלא לצורת ההתנהגות שלו כלפיהם.

  2. ההורים זרקו?או הילד זרק....
    03/03/2016 12:33
    אמא שאכפת לה גם מההורים
  3. למה שבחור מעדיף את הסמרפון שלו על בית הוריו שילדו וגידלו אותו .מוכן לישון על ספסל בגינה,והעיקר ל”דבוק” בדרכיו..להורים אין רשות ודעה בביתם שלהם??.
    ומה אם מצות כיבוד הורים? לא רלוונטית בדור הזה.שזוכה לחיבוק ולהערצה על “הדרך הנאורה והמתקדמת “שבחר .והורים ה”פרמטיבים ” שלא מבינים בפיסבוק ובתקשורת שישאו סבלם וכאבם בדומיה….עצוב.

  4. הורה שרוצה השפעה על הילד רק קירוב ולא בולשביקיות
    03/03/2016 15:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. רק קירוב ואהבה משפיעים זריקה זה שפה אלימה שמשפיעה הפוך רק

  6. לינה וטכנולוגיה.
    06/03/2016 14:40
    אמא כואבת
  7. נשבר לי הלב לקרוא את הכתבה הזאת ובעיקר את זה שאתגר את החברים אם יש עוד משהו רציני שנראה סולידי וקובע עיתים לתורה… אוי מה היה לנו, הושברנו.
    זאת הטכנולוגיה וזה שכרה

  8. זכותו של האב
    08/03/2016 02:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. להחליט בדברים שבעיניו הם יסודיים ביותר, בעיקר כשזה יכול להשפיע לרעה על אחיו הקטנים.

  10. משם ועד להדרדרות רצינית הדרך קצרה
    17/03/2016 18:23
    ...
  11. הפייסבוק נראה חביב בהצעות מזמינות אבל שם גם הסכנה שכל מיני “נשמות טובות” יזמינו אותו והיהדדרדרות תהפוך למוגמרת. הורים הזהרו במעשיכם כדי שלא תתחרטו בעתיד.

  12. ההורים עשו בשכל
    18/03/2016 13:14
    משה
  13. שבבניק צריך לזרוק מהבית, נקודה.
    אם הוא מעדיף לא להיות חרדי ולהישאר ברחוב (או לפחות להתקין סינון על הסמארטפון שלו), בבקשה שילך לישון ברחוב.
    את הדמעות שליש הוא צריך להקדיש לטיפשות שלו