“הדפתי אותם בכניסה לחדר ילדים”: מחבלים חדרו לבית בעלי – ותקפו

חיים טוויל
|
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 08:38
שני מחבלים, בני 17, חדרו ליישוב עלי, המתינו מחוץ לאחד הבתים עם אלות וסכין – תקפו ופצעו קל את רועי הראל • “איך שפתחתי הם פרצו פנימה עם אלות מעץ. הצלחתי להדוף אותם החוצה ולנעול” • השניים נורו למוות • בוידאו: רועי הראל מדבר

שני מחבלים חדרו לפנות בוקר (רביעי) לשכונת היובל ביישוב עלי בבנימין, תקפו את רועי הראל, תושב הישוב, בסכין ובאלות ואז נמלטו מהמקום.

הראל, איש מילואים, פונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים עם חתכים בראשו.

כוחות הביטחון שהוקפצו לזירה ניהלו מצוד אחר המחבלים, לביב עזאם ומוחמד זרלוואן, בני 17, שנמלטו מהמקום, וזמן קצר אחר כך הם אותרו וחוסלו על ידי כוחות של גדוד 50 של הנח”ל בתחומי היישוב.

כוחות הביטחון ביצעו סריקות נוספות באזור כדי לוודא שאין מחבלים נוספים ביישוב.

הראל  תיאר בגלי צה”ל את שאירע: “באתי לצאת מהבית, לשים דברים באוטו, ועמדו לי בדלת שני מחבלים, צעירים, נראו בני 15-16, לבושים בגדים כהים עם אלות עץ בידיים. הם קפצו עליי עם מקלות והצליחו להיכנס הביתה”.

לדבריו, שני המחבלים הצליחו להגיע כמעט עד חדרי השינה. “אחרי כמה דקות הצלחתי להדוף אותם החוצה תוך כדי שהם מרביצים לי. הצלחתי להדוף אותם, לסגור את הדלת.

“אחרי שהגיעו כוחות הביטחון ופתחנו את הדלת, ראינו שבדלת הייתה תקועה סכין של משהו כמו 20 סנטימטרים. זה כנראה התוכניות להמשך”.

לאתר nrg סיפר: “המחבלים הגיעו לפתח הבית שלי כי כנראה הם ראו שהדלקתי את האור והבינו שאני עומד לצאת מהבית. ייתכן שהם הם תצפתו ועקבו אחרי יציאה של אנשים. כשיצאתי הם התנפלו עלי, עפתי אחורה, והם הצליחו להגיע עד המבואה של הכניסה לחדרי הילדים. הצלחתי להתעשת ולהדוף אותם אחורה.

פיגוע, עליTPS

“בבית כולם התעוררו, אחד הילדים הגיע לדלת בדיוק כשהצלחתי להעיף את המחבלים ולסגור אותה. אולי הוא ראה קצת דם עליי, אבל למזלי אף אחד, גם לא אשתי, לא נתקל במחבלים”. הוא הוסיף: “אנחנו נסביר להם שהאויבים שלנו ניסו לפגוע בנו, ובעזרת ה’ והצלחנו לנצח אותם. נגיד גם שנהיה ערניים ומוכנים כדי שזה לא יקרה שוב”.

משכונת היובל נמסר: “המשפחה ניצלה היום מאסון, נס גדול היה פה, תושייתו של הבעל הצילה את אשתו וחמשת ילדיו”.

מדובר צה”ל נמסר כי האיש הותקף באלות בלבד, והסכין נמצאה בסמוך למקום. במהלך הסריקות נמצא אקדח מאולתר מחוץ ליישוב, במסלול שבו הגיעו המחבלים ליישוב, ונבדקה האפשרות אם הוא שייך למחבלים.

המחבלים הם תושבי הכפר קאריות הסמוך לעלי.

השניים היו תלמידי תיכון, ובכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הם השתתפו אמש בתפילת הערב – ולאחר מכן נעלמו. משפחותיהם חיפשו אחריהם עד ששמעו על מותם הבוקר.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, הגיב לפיגוע ואמר: “בהמשך לגל הטרור הפוקד את מדינת ישראל במלחמה על ארץ ישראל נמנע אסון גדול הבוקר בישוב עלי כשמחבלים חדרו לשכונת היובל ונכנסו לבית משפחה.

“אב המשפחה בתושייה רבה הדף אותם החוצה והציל את משפחתו. כוחות הביטחון פעלו במהירות וביעילות וחיסלו את המחבלים. אנו רואים שוב ושוב את הטרור מכה אך נמשיך להיאחז בהתיישבות ביהודה ושומרון ובכל הארץ. למרות הטרור התושבים בבנימין וביו”ש בכלל חזקים ומשדרים לאויבנו לא נזוז מכאן”.