אסון קו 402: ארבעה בכירים באגד חשודים בגרימת מוות ברשלנות

המשטרה חקרה בימים האחרונים בכירים באגד בחשד לגרימת מוות ברשלנות • בכירי החברה חשודים שאפשרו לחיים ביטון לעלות על ההגה על אף שידעו על עברו הבעייתי • מנהל כוח האדם חשוד שמנע את פיטוריו, למרות המלצה • דובר אגד: "יוכח כי לא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה"
דוד ליבוביץ
כ"א אדר א' התשע"ו / 01.03.2016 14:18

אסון קו 402: ארבעה בכירים בחברת ‘אגד’ נחקרו בימים האחרונים בחשד לגרימת מוות ברשלנות, במסגרת חקירת התאונה בכביש ירושלים-תל אביב בה נהרגו שישה מנוסעי קו 402 – ישראל וינברג, אהרן מרדכי כהן, יעקב מאיר חשין, לוי יצחק אמדדי , לאה מלמוד וחנה פרנקל ז”ל.

בין הבכירים שנחקרו נמצא מנהל כוח האדם של אגד, מנהל אזור ירושלים של החברה וקצין הבטיחות בירושלים. גם קצין הבטיחות הארצי באגד נחקר אך לא תחת אזהרה. מהמשטרה נמסר כי בכירים נוספים באגד ייחקרו בימים הקרובים.

חיים ביטון, נהג קו 402, שוהה בימים אלה במעצר בית בחשד לגרימת מותם ברשלנות של נוסעי האוטובוס.

לפי דיווח באתר וואלה, המשטרה חושדת כי הבכירים ידעו על עברו הבעייתי של נהג האוטובוס, חיים ביטון, ועל הרשעותיו – אך בכל זאת אפשרו לו לנהוג.

על פי חומר החקירה שנאסף באגף התנועה, הבכירים ידעו לא רק על ההרשעות של הנהג אלא גם על תלונות של נוסעים ואזרחים נגדו. למרות זאת, לא נהגו בצעדים מתאימים כדי למנוע את המשך התנהגותו הפרועה בכביש.

מנהל כוח האדם, כך חושדים במשטרה לפי הדיווח בוואלה, מנע את פיטוריו של הנהג, למרות המלצה לפטרו בעקבות ריבוי התלונות.

לדברי גורם במשטרה, כל אחד מהבכירים החשודים יכול היה למנוע את התאונה אם היו נוהגים בנהג על פי הסבירות המצופה.

לפני כשבועיים פורסם סרטון בו תועד ביטון, כשהוא מתנגש ברכב פרטי בכביש ירושלים-תל אביב לפני כמה חודשים. ביטון פגע ללא סיבה ברכב הפרטי והוא נראה בסרטון מחליף פרטים עם הנהג.

חברת אגד נאלצה אז לפצות את נהג הרכב הפרטי ב-15,000 ש”ח וביטון חזר להגה. בנוסף דווח כי בעבר הוגשה חוות דעת לחברת אגד שבה נאמר כי ביטון נוהג בצורה לא בטיחותית ומהווה סכנה לציבור.

ביטון היה מעורב בדצמבר 2013 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו 402, בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש והמקרה הסתיים ב-18 פצועים קל.

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה לפרסומים: “אנו מנועים מלהגיב עד למיצוי החקירה. אגד משתפת פעולה עם משטרת ישראל בחקירה ככל שנדרש. אנו מאמינים שיוכח שלא נפל פגם בהתנהלות אגד כארגון המספק מדי יום, באמצעות אלפי נהגים, שירות מקצועי תוך מחויבות עליונה לבטיחות בדרכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות