אחרי דיון סוער: חוק ההשעיה עובר למליאה • הערבים מאיימים: נתפטר מהכנסת

בתום דיון סוער שכלל צעקות, דפיקות על השולחן, והרחקת חלק מהחברים - אישרה וועדת החוקה את 'חוק ההשעיה' ברוב של שבעה מול אפס מתנגדים • ח"כ עודה: אם תוציאו ח"כ מבל"ד, אנחנו נתפטר מהכנסת • אלי ישי: תתפטרו - ותצטרפו לאבו מאזן ברמאללה
נחמן גור
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 14:31

בתום דיון סוער ורווי צעקות בין חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה, אושר בוועדת החוקה של הכנסת חוק ההשעיה, המאפשר להדיח חבר כנסת. 

חברי הכנסת מהאופוזיציה סרבו להשתתף בהצבעה על החוק והוא אושר ברוב של שבעה תומכים מול אפס מתנגדים.

בעיצומו של הדיון החלו חברי הכנסת מהאופוזיציה להפריע למהלכו התקין, ולא איפשרו ליו”ר הוועדה, ח”כ ניסן סלומיאנסקי, לנהל אותו. הם דפקו על השולחן וצווחו עד שיושב הראש הרחיק אותם מן הדיון.

עם אישור החוק בוועדת החוקה, עובר החוק למליאת הכנסת לקריאה ראשונה.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, איים: “אנחנו נבחרנו על ידי העם שלנו ולא על ידי הימין. אנחנו לא נבחרנו על ידי חברי הכנסת ואנחנו לא רוצים או מחפשים לרצות אותם. לכן, אנחנו שוקלים – ואני באופן אישי שוקל – אם תחליטו להוציא את חברי בל”ד מהכנסת, להתפטר מהכנסת”.

עודה טען כי מטרת החוק היא לפסול את בל”ד: “למרות כל מסע הדה לגיטימציה נגדנו והעלאת אחוז החסימה, החלטנו להישאר חלק מהפוליטיקה בישראל – ועוד ממשיכים לרדוף אותנו. פתאום מתחילים לדבר על בל”ד ולא על הרשימה המשותפת. אחרי שהוציאו מחוץ לחוק את התנועה האסלאמית הצפונית, עכשיו מתחילים לעשות דמוניזציה נגד בל”ד, כי אנחנו יודעים שבעוד כמה חודשים רוצים להוציא גם אותם מחוץ לחוק”.

ח”כ עודה הוסיף: “אולי זה יישאר פרלמנט על טהרת היהודים, אבל זה לא מאבק בין יהודים לערבים או בין ערבים מול יהודים. זה מאבק לדמוקרטיה, של יהודים וערבים יחד, שוחרי הדמוקרטיה מול המקרתיזם ומול הגזענות”. באיום ההתפטרות נקט גם חבר הכנסת אחמד טיבי.

בתגובה לדברים אמר יו”ר יחד אלי ישי: “אני מציע לח”כים הערבים להתפטר כבר עכשיו ולא להמתין שיפטרו אותם. ראוי להם להצטרף לאבו מאזן ברמאללה, שם מקומם המתאים. האזרחים הערבים סובלים בינתיים מאותם נציגים שמסיתים אותם לטרור, במקום לייצגם כראוי ולדאוג לרווחתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות