האם שכונה חדשה תקרא על שם פואד המואשם בפלילים?

לפני כ-20 שנה הוחלט לקרא לשכונה בכפר תבור שבגליל על שמו של שר השיכון לשעבר בן אליעזר - שכונת בנימין • אלא שעם האשמתו בפלילים קוראים חברי מועצה והתנועה לאיכות השלטון לשנות את שם השכונה
קובי פינדרוס
י"ט אדר א' התשע"ו / 28.02.2016 20:07

מכה מורלית נוספת לפואד בן אליעזר: תושבים בשכונה שאמורה היתה להיקרא על שמו בכפר תבור – מסרבים לאפשר זאת,  בשל האשמתו בפלילים. כך נחשף באתר וואלה.

המושבה כפר תבור שבלב הגליל התחתון מתפתחת בשנים האחרונות בקצב מרשים, ובשנה האחרונה מוקמת בחלקה הצפון-מזרחי שכונה חדשה של בתים צמודי-קרקע. בין התושבים התקבלה החלטה לפני כעשרים שנה, לקרוא לשכונה על שמו של השר בן אליעזר, בגין פעילותו העניפה כשר הבינוי והשיכון, באותם ימים.

בשלט שהוצב במקום נכתב: “הפרויקט יקרא שכונת בנימין, לכבודו של בנימין בן אליעזר. בתפקידו כשר הבינוי והשיכון סייע בן אליעזר רבות לפיתוחה ובנייתה של כפר תבור”.

גם ברישומים הרשמיים של מדינת ישראל נקרא המקום “שכונת בנימין”.

אלא שלפי הדיווח בוואלה, בשנה האחרונה, עם פרסום החשדות כנגד בן אליעזר, העלו שני חברי האופוזיציה המקומית בקשה לשנות את שם השכונה. בקשה זו התקבלה והוחלט כי השכונה תקרא כרמי בנימין’.

כעת, עם הגשת כתב האישום נגד בן אליעזר ותחילת משפטו, מבקשים כמה תושבים להסיר לחלוטין כל אזכור לשמו של השר לשעבר, ולקרוא לשכונה בשם “הכרמים”.

התנועה לאיכות השלטון הצהירה אף היא כי קריאת שכונה על שמו של פואד אינה ראויה.

“מעל לראשו של חבר הכנסת לשעבר בן אליעזר מרחפת עננה כבדה של חשדות למעשים פליליים מהחמורים שיכול לבצע נבחר ציבור, ואשר ייתכן שיטילו קלון בכל שנות פעילותו הציבורית.

“קריאת שכונה על שמו בעת הזו מהווה זלזול בוטה בחשדות הכבדים, ברשויות שלטון ואכיפת החוק ומעבירות מסר בעייתי ביותר לציבור רוכשי הדירות בשכונה המיועדת, ולציבור בישראל בכלל”.

יוסי דולה, ראש המועצה המקומית כפר תבור, מסר בתגובה לדברים כי אם יורשע פואד – שמה של השכונה ישתנה. “אם הוא יורשע בבית המשפט, שם השכונה ישתנה ל’שכונת כרמים’. חפותו של כל אדם עומדת לזכותו כל עוד לא הורשע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות