ברקת נמצא רק שתי דקות בליכוד וכבר הוא מזיק • הטור של אריק זיו

נתניהו כבר לא מנותק • פתאום כולם בליכוד מתעניינים בקבלה • רובי ריבלין מתחרה ביובל המבולבל • אורן צריך לגלות אחריות, צחי צריך לדעת לספור אצבעות
אריק זיו
כ' אדר א' התשע"ו / 28.02.2016 23:18

אם עד הבחירות האחרונות ראינו את בנימין נתניהו מנותק מהציבור ומשאיר לסביבתו לטפל בפוליטיקה, מה שבלשון המעטה לא הועיל לו, הרי שמאז הבחירות ראש הממשלה ראה כי כאשר הוא מדבר ישירות אל העם המצב משתנה לטובה – ומאז נתניהו משתמש ברשתות החברתיות ומקיים כנסים פוליטיים.

השבוע היה נתניהו בכנס באופקים. הכנס היה מוצלח מאוד. לכן, נתניהו עומד להמשיך להגיע לכנסים.

כפי המסתמן, בכל חודש הוא יקיים כנס במקום אחר.

המפקד בליכוד הרבה יותר גדול

בשבוע שעבר פרסמנו את גודל המפקד, לפי סניפים.

בשבוע החולף פנו הרבה סניפים שטענו שהם הביאו יותר. בדקנו את הדבר והתברר שלא כל הטפסים שהגיעו הוקלדו, וכי כל הזמן מעדכנים. אם כך, קרוב לוודאי כי המפקד הרבה יותר גדול ממה שדיווחנו עליו.

ואם עסקנו במפקד – אז אי אפשר בלי להתייחס לכנס של תנועת הקבלה העולמית, שנערך השבוע.

מעולם לא הייתה שם נוכחות פוליטית בכירה כפי שהייתה השבוע. השרים ישראל כץ, גלעד ארדן ומירי רגב עמדו יחד על הבמה.

בקיצור, עשו כבוד לאביהו סופר, האיש שמאחורי המפקד הגדול של תנועת הקבלה.

מוטי אוחנה, חבר מרכז מירושלים שהגיב על האירוע, התריס כי מפקדים מאורגנים הורסים את הליכוד. מנגד, מפקדים גדולים עורכים ליכודניקים אותנטיים כמו ביטן, אורי פרג’, דודי אמסלם ואחרים.

 ברקת, שטרית ומתפקדים מבל”ד?

השבוע ערך ניר ברקת כנס של מתפקדים חדשים. לטענת גורמים מסביבת ראש העיר, לניר יש כבר 2000 מתפקדים חדשים.

מי שנכחו בכנס מדווחים על כמות זעומה של משתתפים, ובעיקר על אינטרסנטים שמקווים לגזור קופון.

המפקד העצום שהחל בליכוד מטיל צל ענק על המהלך של ברקת, שמתפקדיו הם או מתפקדי אינטרנט שאי אפשר לסמוך עליהם או מאורגנים שכבר מתנהלים באופן עצמאי מול גורמים בליכוד ואינם בכיס של ברקת.

עשרות אלפי מתפקדים חדשים בליכוד יקזזו בקלות את מה שיביא ברקת.

מה שברור לגבי מתפקדים החדשים, אם הם מתפקדים מתוך זהות עם ניר ואין את הסנכרון עם הליכוד – אז יצא שכרנו בהפסדנו.

מי שמגיעה השבוע לסביבתו, היא ראש המטה לשעבר של השר כץ – קטי שטרית.

הבעיה היא שקטי מקושרת למספר קבוצות שהקשר ביניהן איננו אפשרי. לטענתה, היא מחוברת לאביהו סופר מתנועת הקבלה ולליכודניקים החדשים. מנגד היא מחוברת לקבוצת שטרן ומנהיגות יהודית. עכשיו קטי בקשר עם גורם שהיה בעבודה וגם הוא וחבריו פוקדים לליכוד. מה שרק חסר שעוד יביאו לנו מתפקדים מבל”ד.

מה שברור שטוב לליכוד לא ייצא מזה.

ברקת נלחם כדי להיות יו”ר ועדה?

משה איפרגן התנתק מקבוצתו שפועלת עם ניר ברקת. הוא ואחרים מקימים קבוצת פעולה חדשה בירושלים. איפרגן תמך בברקת, אך לאחרונה התנתק.

שאלתי אותו על המצב החדש.

“ברקת הפקיר את ירושלים. רק השבוע התפרסמו נתוני ההגירה השליליים בירושלים. במקום להתמקד בביצוע התפקיד החשוב שלו, הוא מפנה עורף לתושבי הבירה. מדהים אותי שהוא באמת חושב שצמרת הליכוד תיתן לו לתפוס מקום חשוב. לא ברור על מה הוא נלחם, על להיות יו”ר ועדה בכנסת, במקום להקדיש את זמנו ומרצו למען עיר הבירה?

“שים לב שב-2011 ברקת הציע לחלק את ירושלים. היום הוא חוזר בו. כשהחל גל האלימות הוא ניצל את המצב ובמקום לחזק את הממשלה ואת תושבי העיר, הוא נהג כאחרון האופוזיציונרים. לליכוד יש שרים מצוינים, ברקת לא מוסיף דבר”.

• ומה לגבי המפקד?

“זה הכי מצחיק, האיש הצטרף אתמול לליכוד וכבר הוא פוקד מכל הבא ליד. שתי דקות בליכוד וכבר הוא מזיק. אבל המפקד העצום שמתנהל היום בליכוד ישים בצל את מפקד האינטרנט של ברקת”.

• ומה לגבי חבריך שחברו אליו?

“רק אחדים מהם, והדבר הכי מאכזב הוא שליכודניקים יושבים עם אנשי מפלגות אחרות ויריבות, ומשתתפים בקנוניה שפוגעת בליכוד. מדובר בחוסר כבוד, אבל את מה שיש לי לומר ולעשות אומר ואעשה בתזמון המתאים”.

עכשיו רובי חתך ימינה

הנשיא רואבן רובי ריבלין דומה לשיבולת בשדה. כאשר אתה מסתכל על שדה בעת הרוח, אתה רואה כיצד השיבולת נעה לפי הרוח. כך הנשיא שלנו. עכשיו רובי חתך ימינה ומנע מזחלאקה לבוא לאירוע בבית הנשיא.

בקיצור, פעם הוא נגד חוק ההשעיה ופעם הוא מבצע את רעיון החוק בעצמו.

נראה שריבלין מתחרה ביובל המבולבל.

מי יהיה מזכיר הממשלה?

כבר שבועות רוחשות שמועות לגבי זהות מזכיר הממשלה.

המועמד שהסתמן כמוביל, גיא רוטקופף, הוא כבר מועמד לשעבר. אחריו נכנס להובלה אורן הלמן. אך מתברר כי הלמן גם מוגדר כמועמד לשעבר. בינתיים נשאר דוד שרן, אך לא נראה שהזירה תישאר פתוחה עוד הרבה זמן.

עוד יתברר כי ממלא המקום של מזכיר הממשלה יהפוך להיות קבוע.

ליברמן ולפיד: צמד דיקטטורים כושלים

מול ועידה קטנה ומצומצמת פרש אביגדור ליברמן את משנתו, לפיה הוא צריך להיות שר ביטחון.

מדהים לראות כיצד ליברמן ולפיד מרמים את הציבור. שני הדיקטטורים, שמנהלים את מפלגותיהם כמו מנהיג צפון קוריאה, שכחו ששניהם כשלו בתפקידיהם.

לפיד ניהל בזמנו קמפיין “איפה הכסף?”, אך כשהגיע למשרד האוצר נכשל. עכשיו הוא מתחפש לשר חוץ.

במשך 6 שנים רצופות כיהן ליברמן כשר חוץ, 6 שנים של אפס עשייה ואפס הצלחה בהסברה ובמאבק בחרם.

שני דיקטטורים, אחד בוגר במחנה ואחד שירת שלושה חודשים כג’ובניק. שניהם כשלו בכל תפקיד שמילאו. ביזיון.

ממשלת הצללים השמאלנית של ליברמן 

יש לליברמן ולחבריו בשמאל ממשלת צללים: בוז’י ראש ממשלה שהולך לישון, ליברמן שר ביטחון עם ניסיון של שלושה חודשי שירות כג’ובניק, לפיד נכשל באוצר אז עבר לחוץ, סתיו שפיר שרת הפנים שתחזיר אותנו לאיפה שנולדנו, ופרופסור יונה שר לביטחון הפנים.

אלה חבריו של ליברמן, האלק ימני.

בצמרת אחדות, בתחתית קרבות

במעגל הראשון של צמרת השרים של הליכוד יש כיוונים של אחדות.

אצל ישראל כץ, גלעד ארדן והשרה מירי רגב יש כיוונים של פרגון ואחדות. השבוע היו בכנס ביחד, לפני מספר שבועות השר ישראל כץ פירגן לשר ארדן.

במעגל הבא המצב שונה: השרים יריב לוין וזאב אלקין שמונו לקבוע אמות מידה להעברת תקציבים למגזר הערבי, נתקלים בשרה גילה גמליאל המתנגדת לקביעת אמות מידה. מבחינתה אפשר להעביר מיליארדים דרך הנהגה ערבית אנטי ציונית המעודדת טרור. מבחינתה, אפשר להמשיך בבנייה הבלתי חוקית, באי גביית ארנונה, בפשיעה מוגברת ומה לא?

מי מבטיח שהכסף לא יזרום לשחיתות ולמימון הכוח של האנטי ציונים במגזר הערבי?

במעגל אחר יש לנו את אורן חזן נגד סיעת הליכוד. חזן היה שותף השבוע לעימות עם צחי הנגבי, אחרי שנפלה הצעת חוק של ענת ברקו.

הטענה של צחי הנגבי הייתה שאורן לא ענה לטלפונים. מנגד, חזן טוען, בצדק: לא רק אני הייתי חסר. חצי ממהקואלציה לא הייתה בהצבעה.

גם צחי וגם אורן צודקים וטועים.

אורן צריך לגלות אחריות ומנגד צחי צריך לדעת לספור אצבעות. בזמן שאלקין עמד בראש הסיעה הוא דאג תמיד לספור את האצבעות. פה נראה כי הסיעה מתנהלת יותר על מזל.

אורן חזן, מיום כניסתו ועד למהלומה שקיבל עם הכתבה של עמית סגל בערוץ 2, מתנהל האוטסיידר בסיעה ובכנסת. המריבות שלו הן תמיד מתוקשרות. הוא רב עם בוגי ויולי מצמרת הליכוד, ועד לרדיפה של חברת הכנסת הצעירה שרן השכל.

אורן חזן צריך פשוט להירגע ולהבין שהוא בא לשרת ציבור ולא להיות סטנדאפיסט.

הלקח החשוב ביותר הוא עבור ראש הממשלה. נתניהו חייב לעשות סדר בסיעה ובקואליציה, ומוטב שעה אחת קודם.

• אריק זיו הוא עורך אתר ליכודניק: http://www.likudnik.co.il

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות