בנימין נתניהו ב’מרכז הרב’: לעולם לא נחצה את ליבינו

בנאומו הזכיר נתניהו את הקשר המיוחד שהיה לסבו, הרב נתן מיליקובסקי עם הרב קוק, והתחייב לשמור על אחדותה של העיר • "אני מרגיש פה בבית, זה הבית שלי"
נחמן וייס
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 12:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אמש בטקס החגיגי לציון ‘יום ירושלים’, המתקיים באופן מסורתי בישיבת מרכז הרב.

“אנחנו מציינים את התאריך הזה כ”ח באייר תשכ”ז והתאריך הזה הוא משמעותי בייחוד במקום הזה, כי בכ”ח באייר תרס”ד, 63 שנים קודם לכן, עלה ארצה הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל, מייסד הישיבה החשובה הזו ישיבת מרכז הרב. אני מרגיש פה בבית משום שלרב קוק היתה השפעה עצומה על סבי הרב נתן מיליקובסקי. הוא שאב ממנו השראה הוא אשב ממנו כוחות אין קץ.

הרב קוק הספיד את סבי ואני מוצא גם קשר נוסף, משום שאביך הרב אברהם שפירא זצ”ל היה מספר לי כיצד הוא, כילד קטן בירושלים, היה הולך לשמוע את סבי מטיף לציונות, לארץ ישראל, לירושלים, לשיבת ציון. הוא אמר לי שהיה נואם גדול. אני מרגיש פה בבית, זה הבית שלי.

הרב קוק הרוח המיוחדת שלו שמפעמת בנו, הרוח הזו היה בה משהו מיוחד. הרב קוק היה ציוני גדול. הוא היה בהן צדק שליח ההיסטוריה, אני רואה בו התגלמות של נביא שבא לנחם, בא בדורנו אנו, יצא מדפי התנ”ך”.

 מציון תצא תכנה

נתניהו סיפר גם על התפתחותה של העיר: “אתם יודעים, אני כראש ממשלה, אני עסוק מאד בירושלים של מטה, סוללים כבישים חופרים מנהרות, אתם רואים את העבודה העצומה בדרך לציון, במבשרת ציון, דחפורים שחופרים את הנתיבים אל בירתנו ובתוך בירתנו, ואנו דואגים לטיפוחה ושגשוגה של ירושלים ויש עבודה גדולה. ירושלים זה התפתחות עצומה.

מי שזוכר אותה אז, מיד אחרי מלחמת ששת הימים, לא בדיוק כפר קטן, אבל לא כרך גדול והיום ירושלים היא כרך ג-ד-ו-ל, היא עומדת בתפארתה. ירושלים זה בית הכרם, זה קרית היובל, זה הר חומה שהיתה לי הזכות כראש הממשלה בקדנציה הראשונה להביא לבנייתה, שער הדרום שלנו, וירושלים זה מפעלים, זה כולל מפעלי טכנולוגיה מתקדמים: מציון תצא תוכנה והיא יוצאת לכל העולם. ירושלים היא כל הדברים האלה”.

ראש הממשלה הזכיר גם את מחוייבותו הגדולה לאחדותה של העיר: “וכיוון שאנחנו מאמינים שבירתנו היא לב האומה, היא חייבת להיות מחוברת כפי שאמר הרב, היא חייבת להיות מחוברת לנשמה הגדולה של נצח ישראל לתורה ולנכסי הרוח שיצרו חכמינו בכל הדורות. אנחנו שומרים על הלב שלנו, ולעולם לא נחצה את ליבינו, לעולם”.

“אני נמצא כאן הערב כדי לשמוח איתכם בשמחת ירושלים. ‘שימחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה’, אמר הנביא ישעיהו. אני כאן כדי לחזק את ידיכם בהמשך השקידה על לימוד התורה אני רוצה לאחל לכם חג שמח, חג שמח לירושלים חג שמח לעם ישראל כולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות