קינג יוזם: מנחה של שבת בשטח בו ניתן “לחגוג בר-מצווה ל…כלבים!”

פעיל הימין אריה קינג קורא להצטרף אליו לתפילת מנחה של שבת בכותל הדרומי - במקום בו מיועדת לקום הרחבה המעורבת של הריפורמים • "זה המעט שכול יהודי שחרד לקדושת העיר יכול לעשות למען השבת ולמען הכותל"
יוני גרין
י"ז אדר א' התשע"ו / 26.02.2016 11:02

פעיל הימין אריה קינג, חבר סיעת ‘ירושלים מאוחדת’ במועצת עיריית ירושלים, קורא לציבור להצטרף אליו לתפילת מנחה של שבת בכותל הדרומי, במקום בו מיועדת לקום הרחבה המעורבת של הריפורמים.

המניין, לדבריו, הוא בבחינת “החזרת עטרה ליושנה”, כשם שהתפללו בכותל הדרומי לפני כ-150 שנה.

“הצטרפו לתפילת מנחה על פי ההלכה, במקום שהממשלה מעוניינת להופכו לאתר תפילה לרפורמים. משמע: אתר תיפלה שמותר וניתן לחגוג בתחומו בר-מצווה ל..כלבים!”, כותב קינג.

“הצטרפו למניין שלנו מדי שבת, זה המעט שכול יהודי שחרד לקדושת העיר יכול לעשות למען השבת ולמען הכותל-שריד בית המקדש”.

לדבריו, “פעולה שכזו הכרחית, לאור חולשה של חלק מההנהגה הדתית במדינה ולאור ערעור מעמדו של הכותל המערבי – שריד בית מקדשנו, על ידי ממשלת הליכוד ובתמיכת ראשי הבית היהודי”.

קינג טוען כי לדעת הפוסקים, יש לשמור על קדושת הכותל לכל אורכו. הוא מצטט את דברי הרב הראשי לישראל בעבר, הגר”י אונטרמן זצ”ל, לפיהם “שיעורו של הכותל נמשך בלי הפסק מנקודה הקיצונית שבצפון עד לנקודה הקיצונית שבדרום”.

בין הרבנים המחזיקים בדעה זו לגבי הכותל נמנים לדברי קינג גם גדולי הדור האחרונים, הרבנים הגאונים: רבי בצלאל ז’ולטי, רבי ישראל גרוסמן, רבי יוסף שלום אלישיב, רבי יצחק אריאלי, רבי שלמה זלמן אוירבך, רבי אליעזר גולדשמיד, ורבי שאול ישראלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות