חייל נעצר בחשד שהעביר מידע לחבריו מהימין על פינוי ביצהר

החייל, תושב אחד היישובים ביו"ש, נעצר ונחקר לפני כחודש ימים בחשד כי העביר הודעת וואטסאפ לחבריו, פעילי ימין, בה נאמר כי "הלילה יש פינוי ביצהר" • הוא שוחרר מבלי שהוגש נגדו כתב אישום
חיים טוויל
י"ז אדר א' התשע"ו / 26.02.2016 10:39

לפני כחודש נעצר חייל צה”ל, תושב אחד הישובים ביו”ש, בחשד כי העביר הודעת וואטס-אפ לחבריו,  פעילי ימין, בה נאמר כי “הלילה יש פינוי ביצהר”.

החייל, אשר פרטיו האישיים ותפקידו נאסרו לפרסום, שוחרר לאחר מספר ימי חקירה ללא כל תנאי ומבלי שהוגש נגדו כתב אישום.

בדיונים בבית הדין הצבאי טען עו”ד אביחי חג’בי, המייצג את החייל מטעם ארגון חוננו, כי אין כל ראיה שהמידע הועבר על ידי החייל.

כמו כן טען הפרקליט כי בכל מקרה אין בהעברת המידע כל פסול שכן מדובר במה שמכונה “העתק הדבק” ולא במידע שהגיע אל החייל במסגרת תפקידו. לדברי העורך דין, לא היה מדובר במידע סודי או מסווג.

״העובדה כי מרשי משוחרר ללא תנאים מגבילים מעידה על משקלן של הראיות המבססות את החשד לביצוע עבירות בטחון. ברור לכל, כי אם החשדות היו מבוססים כלפי מרשי לא היה מסתובב ברחובה של עיר באין מפריע״, אמר עו”ד חג’בי.

בארגון חוננו אומרים: “מתיק זה עולה תחושה קשה של איבוד האיפוס ביחס למעקב אחר הודעת ווטסאפ שנשלחה מנייד של חייל צה”ל. התנהלות כזאת גורמת למירמור ונזק עצום כנגד צבא שמאשים את עצמו. עד מתי טובי בנינו ולוחמינו ימצאו את עצמם בחדרי חקירות מסיבות שונות ומשונות? מי משלם על הנזקים העצומים שנגרמים?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות