אולטימטום לנתניהו? “תחליט מיד: שותף עם החרדים או הרפורמים”

ח"כ ישראל אייכלר הציג במליאת הכנסת את רוח הדברים שנאמרו בישיבת המועצת: "יש לכם זמן קצר להחליט אם אתם שותפים עם קרוב למיליון יהודים חרדים בישראל או עם עסקנים רפורמים שחיים בארה"ב ונלחמים נגד עם ישראל" • צפו
נחמן גור
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 19:42

לאחר דיון שארך שעתיים על ההכרה של הממשלה בתנועה הרפורמית על רקע מתווה הכניעה של הרחבה המעורבת של הרפורמים בכותל המערבי והחלטת בג”ץ המקוואות, החליטו חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסו בבית הוועד הפועל של התנועה בירושלים, לצאת בהודעה חריפה ותקיפה כנגד התנועה הרפורמית ונגד ההכרה המתרחבת של ראש הממשלה בקהילות הרפורמיות מארצות הברית.

בישיבה השתתפו חברי ‘המועצת’ האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, צאנז, באיאן, בעלזא, סלונים, ביאלא, סאדיגורה, והאדמו”ר מסערט ויז’ניץ – שזו היתה לו השתתפות ראשונה בישיבה של המועצת. האדמו”ר הרמ”מ מויז’ניץ  והאדמו”ר ממודז’יץ שוהים בארה”ב.

במהלך הישיבה הציג רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ את ההסכם שהעניק לרפורמים את הרחבה בכותל המערבי.

בישיבה השתתפו גם חברי הכנסת של המפלגה: שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, וחברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר.

כמה מחברי המועצה הביעו את התנגדותם למתווה שהושג בכותל המערבי, והביעו חשש כי הוא יוביל להענקת הכרה בתנועה הרפורמית בכל תחומי החיים, כולל גיור. יחד עם זאת, המועצת לא תצא חזיתית נגד המתווה שהושג.

הערב נאם ח”כ ישראל אייכלר מעל בימת הכנסת והציג את רוח הדברים שנאמרו בישיבת המועצה: “אשתף את הציבור בתחושת חרדת הקודש של גדולי ישראל שלבם פועם להצלת עם ישראל מן הקטרוג בשמים שבחילול הכותל המערבי וחילול קדשי ישראל.

“יש לכם זמן קצר להחליט אם אתם שותפים עם קרוב למליון יהודים חרדים בארץ ישראל או עם עסקנים רפורמים שחיים בארה”ב ונלחמים נגד עם ישראל בכל החזיתות וזוממים ליצור מלחמת דת בין אזרחי ישראל.

“יש להפסיק מיד את חילול הקודש בכותל המערבי ולתקן את חוק המקוואות.

“לפי ההסכם הקואליציוני, כל הפרת סטאטוס קוו על ידי בג”צ תתוקן בחקיקה. יחוקק מיד כי רק הרבנות הראשית מוסמכת לקבוע את סדרי הפעילות במקוואות. חוק ביטול גזירת הליב”ה נגד החינוך החרדי של הבג”צ ופירון. לחוקק חוק הבטחת הכנסה לאברכים ותעסוקה לחרדים. תחליטו מיד”.

האדמו”רים מגיעים אל ישיבת המועצת • צילום: אלי דויטש

מועצת

מועצת

מועצת

מועצת

מועצת

מועצת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות