“כלו כל הקיצין”: הפגישה של הרבי מערלוי זצ”ל עם הרבי מליובאוויטש

יוסף גרינבוים
|
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 12:35
האדמו”ר מערלוי זצ”ל שנפטר הבוקר נפגש לפני 27 שנים עם האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל ב’חלוקת הדולרים’ • צפו בשיחה המיוחדת בין שני האדמו”רים

האדמו”ר מערלוי, רבי יוחנן סופר זצ”ל, נפגש עם האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל במהלך חלוקת דולרים, ביום ראשון, ה’ באדר שני תשמ”ט.

כבר בראשית השיחה הביע הרבי את פליאתו על כך ש”לא עושים ‘טומל'” [-רעש] בעניין הגאולה וההכרח שמשיח צדקנו יבוא “תיכף ומיד ממש”.

הרבי מליובאוויטש עמד על כך שעניין דחיקת הקץ אינו שייך בזמננו, כאשר כבר “כלו כל הקיצין” – והוסיף ואמר:

ועכשיו, צריכים רק שרב מורה הוראה יפסוק הלכה למעשה שאי-אפשר בלאו הכי, היינו שצריכים משיח צדקנו ובית-המקדש השלישי בפועל ממש, ותיכף ומיד לאחרי פסק ההלכה צריך לקיים פסק הדין, ללא עיכוב כלל, שהרי, אסור לעכב קיום פסק דין אפילו בעניינים בלתי רצויים, חס-ושלום, ועל-אחת-כמה-וכמה כשמדובר אודות פסק-דין בנוגע לגאולה האמיתית והשלימה דכל אחד ואחד מישראל וכלל ישראל, כולל גם כל בני-ישראל שבכל הדורות!

יעזור ה’ יתברך שתזכו להיות מאלה שיפסקו ההלכה דביאת משיח צדקנו. והעיקר – לראות שפסק הדין יקויים בפועל ממש. (כ”ק אדמו”ר חייך ואמר:) בוודאי יש בבית דין שלכם ‘שמש בית דין’, אזי, תשלחו את ה’שמש’ ותראו שהפסק דין יתקיים בפועל.

האדמו”ר מערלוי: ישנו כבר הפסק דין של הרבי, וכולנו, בתוככי כל בני-ישראל מצטרפים לפסק דין זה, ובוודאי יפסקו כן גם בבית דין של מעלה, ויקויים הפסק דין בפועל ממש.

האדמו”ר מליובאוויטש: אמן. אין לתלות עניין זה על היחיד, כי אם על הרבנים, שהרי משיח צדקנו – רבים צריכים לו. ובמילא צריכים הרבים לפסוק כן. שאז ישנו גם כוח ומעלת הציבור – “הן א-ל כביר לא ימאס”.