נתניהו מגבה את הרמטכ”ל: “רק ניגוח פוליטי וויכוח סרק”

באיחור של מספר ימים מסר היום ראש הממשלה הודעה בפתח ישיבת הממשלה בה הוא מגבה את הרמטכ"ל גבי אייזנקוט • הרמטכ"ל עורר סערה כשאמר שהוא לא היה רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים
קובי פינדרוס
י"ב אדר א' התשע"ו / 21.02.2016 12:05

זוכה לגיבוי מראש הממשלה: אחרי שעורר סערה בשבוע שעבר כשהכריז כי “לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13” – הגיע היום (ראשון) הרמטכ”ל גדי איזנקוט להעניק סקירה ביטחונית לממשלה, וקיבל גיבוי מנתניהו.

ראש הממשלה אמר, באיחור של מספר ימים: “זה היה ויכוח סרק. צה”ל וכוחות הביטחון נוהגים כך. כל הדברים שנאמרו אחר כך נאמרו מחוסר הבנה או מניגוח פוליטי”.

הוא הוסיף: “הממשלה תישמע היום סקירה ביטחונית מהרמטכ”ל על המצב באזור. האיומים גדלים ואנחנו נערכים בהתאם. על הממשלה לפעול גם בהגנה וגם בהתקפה. זו הסיבה שבניגוד למדינות אחרות, מצבה של ישראל איתן ונדאג שהוא ימשיך להיות כזה”.

בשבוע שעבר עורר המרטכ”ל מחלוקת לאחר שאמר במפגש עם תלמידי תיכון בבת ים כי “צה”ל לא פועל לפי סיסמאות כמו ‘הקם להורגך השכם להורגו’, אני לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים”.

בעקבות הדברים פנה ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לשר הביטחון וביקש ממנו שיזמן את הרמטכ”ל לשיחת בירור. “להציג את ‘הקם להורגך השכם להורגו’ כסיסמה חלולה זה זלזול באחד הערכים הגדולים של העם היהודי”, אמר סמוטריץ’.

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב פוסט בפייסבוק בו אמר כי, “דבר אחד היה חסר לי בסערה שעוררו דברי הרמטכ”ל על כך שחייל לא צריך לרוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים, איש לא ציין שזה מעולם לא קרה”. היום הוא ביקש להבהיר את דבריו ואמר כי אין לו ולו מילת ביקורת אחת על דברי הרמטכ”ל. “דברי לצערי נופחו והוצאו מהקשרם על ידי התקשורת עצמה”, אמר השר ארדן.

יו”ר האופוזיציה תקף את ראש הממשלה על שתיקתו בימים האחרונים: “נתניהו הפקיר את הרמטכ”ל למשיחיים בימין הקיצוני. אסור לנו להכניס את צה”ל לשיח הפוליטי, זה הצבא של כולנו. נתניהו נתן לשרים וחברי הכנסת מהקואליציה שלו לבזות את האיש שמופקד על ביטחוננו וזה מעשה שלא ייעשה”.

היום כאמור, גיבה נתניהו את אייזנקוט והגדיר את הדיון סביב דבריו כ’ויכוח סרק’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות