ניסים זאב נגד יאיר לפיד: “חשף את פרצופו האמיתי”

שרי רוט
|
כ"ח אייר התשע"ד / 27.05.2014 22:11
“לפיד גילה שלא כיסוי הגרעון של מדינת ישראל ובעיה כלכלית מטרידה אותו ומכוונת את מדיניותו, אלא מטרתו הנדסה חברתית – לשנות את ערכי המורשת של הציבור החרדי”

ח”כ ניסים זאב התייחס היום לדבריו של שר האוצר יאיר לפיד נגד החרדים, בכנס של עורכי דין באילת:  “השר לפיד הוריד מעליו את המסכה אשר שימשה אותו בגזירות הכלכליות והחברתיות נגד החרדים, וחשף את פרצופו האמיתי – שלא כיסוי הגרעון של מדינת ישראל ובעיה כלכלית מטרידה אותו ומכוונת את מדיניותו, אלא מטרתו הנדסה חברתית – לשנות את ערכי המורשת של הציבור החרדי ולהפוך אותם לאזרחים לפי התבנית הקלוקלת שהוא רוצה לקבוע.

“התנהלות השר היא גזענית במובן הקלאסי ומנוגדת לערכי תרבות אוניברסליים המקובלים במדינות דמוקרטיות, ובמיוחד לכל החלטות האו”ם בנושא של הגנה על ערכי מורשת תרבותית.

“פעילות כזו נגד אזרחים יהודים על ידי שר בממשלה בכל מדינה אחרת, היתה גוררת תגובות חריפות ותביעות לביטול כהונתו כשר על-ידי ממשלת ישראל, בגין דברי הבלע והגזענות”.

לפיד אמר היום, בין היתר, כי “הדבר האמיתי שקרה כאן הוא שהריבון חזר להיות ריבון – אנו אומרים לחרדים אלו הערכים שלנו ועליכם לקבלם”. השר לפיד הוסיף: “קווי מהדרין לא יכולים להיות במדינה דמוקרטית, לא שולחים נשים ב-2014 לאזור האחורי של האוטובוס, כי אחרת מחר לא יהיה למגזר החרדי אוטובוס”.

ח”כ זאב ציין כי “המציאות במדינה דמוקרטית היא שלמיעוט יש זכויות וקווי מהדרין קיימים ברוב המדינות הדמוקרטיות כדוגמת ארה”ב ומערב אירופה”.