עולם החסד היהודי במוסקבה בערב הצעדה מרגש לידידים • צפו בגלריית ענק

במוסקבה חגגו 'ערב הצעדה' מיוחד ומרגש לידידי ותומכי מוסדות החסד היהודים בעיר, בשילוב חגיגת 'שבע-ברכות' לבתו של רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר
צילום: לוי ניאזרוב
י' אדר א' התשע"ו / 19.02.2016 13:22

בשילוב חגיגת ‘שבע-ברכות’ לבתו של רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, נערך ‘ערב הצעדה’ מיוחד ומרגש לידידי ותומכי מוסדות החסד היהודים במוסקבה.

י”ז מוסדות מגוונים כמניין טו”ב, מרכיבים את קשת ה”חסד היהודי” בבירת רוסיה, ומהווים יחד שרשרת זהב המורכבת מחוליות פנינים של אכפתיות ועזרה הדדית לכל פנייה ובקשה, לכל מקרה ואיש, ועמידה לימינו של הנזקק.

מוסדות תורה וחינוך פורחים זה לצד זה, מאז חזרה עטרת תפארת יהדות מוסקבה ליושנה, ולצדם הוקמו עוד ועוד ארגוני צדקה וחסד, המהווים היום חוד החנית בפעילות כללית למען עשרות אלפי יהודי מוסקבה.

אירוע ההצדעה נערך בלובי הבניין הגדול של “מרכז החסד היהודי שערי צדק” בשכונת מארינה רושצ’ה, בהשתתפות עשרות ידידים ותומכים, העומדים לצדם של הארגונים בתמיכה וסיוע במשך כל ימות השנה, כשותפים מסורים למען הנזקקים.

הערב נפתח בקביעת המזוזה וחנוכת הבית ב’מרכז ביקור חולים – מוסקבה’, שהחל השבוע להפעיל את המטבח החדש והמשוכלל, בו יפיקו את מנות האוכל למען משפחות שאחד מבני הבית אושפז והמשפחה זקוקה לאוכל חם ומזין.

רבה הראשי של רוסיה, הגר”ב לאזאר, קבע את המזוזה בפתח הראשי ולאחר סיור במרכז החסד, העניק מגילת אסתר יוקרתית על קלף, לתורם נתן ליכטנפלד.

האורחים הרבים ראו גם מקרוב את התקדמות הבנייה של פרויקט “יד ליד” אשר יפתח בחודש הקרוב את שעריו, ובו סופרמרקט רחב ידיים של “ריהוט וביגוד יד שנייה” למען משפחות ברוכות ילדים ומעוטי יכולת.

במהלך האירוע, העניק הרב הראשי יחד עם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, תעודות הוקרה לידידי המרכז.

את הערב הנעימו האמנים שמעון סקלאר ואברהם לונגער, בשירי נשמה ו’גראמען’ – חריזה מיוחדת לכבוד השבע ברכות.

לאחר ברכת המזון ו’שבע ברכות’, נערכו ריקודי שמחה לכבוד שמחת חתן וכלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות