“שמעת שקרה משהו ורצת” • טוביה ינאי ויסמן הי”ד הובא למנוחות

חיים טוויל
|
י' אדר א' התשע"ו / 19.02.2016 09:28
סמל ראשון ינאי ויסמן הי”ד הובא למנוחות בהר הרצל • אביו ספד:”כמה אהבת את הבת שלך נטע. שום שנאה ושום אויב לא יפסיקו את זה” • אמו אורלי ספדה: “אני משחררת אותך לאלוקים” • ראש המכינה בה למד: “נלחמת עם הידיים, עם הגוף, עם כל הלב, תוך שנייה נעלמת וחתרת למגע”

סמל ראשון טוביה ינאי ויסמן הי”ד, לוחם צה”ל בן 21 מחטיבת הנח”ל, שנרצח אתמול  בפיגוע בסניף ‘רמי לוי’ בשער בנימין, הובא הבוקר (שישי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל.

אביו דיינה, ספד לו: “כמה אהבת את הבת שלך נטע. לקחת אותה לראות את הפרחים בנגב יום לפני שנרצחת. שום שנאה ושום אויב לא יפסיקו את זה”.

אמו של ינאי, אורלי, ספדה: “אני משחררת אותך לאלוקים, אבל לא יודעת אם אוכל לשחרר את האהבה. היית מאוד עצמאי והלכת לדרכך”.

האלמנה הטרייה, יעל, ספדה לבעלה: “אהוב שלי מי היה מאמין שאני אכתוב לך כשאתה כבר לא איתי. במעט זמן שהיה לנו בסוף השבוע דאגת להשלים הכל”.

יעל סיפרה כי ינאי הי”ד לא היסס לרוץ לעבר המחבלים למרות שהיה בלי נשק. “שמעת שקרה משהו ורצת ואני חיכיתי לך. תמיד היית מלא נתינה בלתי פוסקת ואם לא היית רץ לשם לא היית ינאי שאני מכירה והתאהבתי בו”.

הרב שמואל נתנזון, ראש מכינת ידידיה בה למד ינאי, ספד: “ינאי של חיוך ענק וכובש, ינאי של אמת בלתי מתפשרת, ינאי של יעל, אבא של נטע, ינאי של בני המשפחה והחברים. מאתמול בערב ינאי של כל עם ישראל. כמה אור היה לך ינאי אהובנו, כמה אור ידעת לתת לאחרים.

“הרבה ויכוחים היו לנו עד השעות הקטנות של הלילה כי היית בן אדם של אמת”, סיפר הרב נתנזון. “התלבטת אם לצאת לפיקוד או להמשיך בלחימה, ידעתי שתוכל להוות דוגמא וסמל. כמה היית גאה באשתך יעל, בנטע, כמה תמונות שלחת לנו שלך ושל הילדים’.

“יעל סיפרה לי אתמול שהייתם בשורה אחרת בכלל, שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד, כזה היית, לא היה לך נשק, חייל ברגילה. נלחמת עם הידיים, עם הגוף, עם כל הלב, תוך שנייה נעלמת וניסית לחתור למגע”.

טוביה יינאי הי”ד למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד שבגוש עציון.

הוא התגייס לשירות צבאי בחטיבת נח”ל, ובמהלכו התחתן. הוא הותיר אחריו את רעייתו ובתו בת ארבעה חודשים, זוג הורים ושלושה אחים.

מקור: ערוץ 7