תופתעו: מי באמת אשם שאין משרד הפנים במודיעין עילית

חשיפת חרדים10 כי תושבי העיר החרדית השלישית בגודלה אינם זוכים לשרותי משרד פנים בעירם - עוררה סערת רוחות, כולל טענות על אפליית חרדים • אלא שמבדיקת חרדים10 עולה: העירייה אשמה
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 00:23

חשיפת חרדים10 כי למרות שביישובים קטנים בהרבה קיימת שלוחה של משרד הפנים, הרי שלעיר החרדית השלישית בגודלה  – אין סניף של משרד פנים וגם לא של משרד בריאות, עוררה סערת רוחות בעיר.

• הדרת חרדים – משרד הפנים במודיעין לא לתושבי קרית ספר

תושבים מהעיר הביעו בפני מערכת חרדים10 את זעמם, ובמיוחד לאחר שהופתעו לגלות כי קיים סניף בעיר מודיעין השכנה, אלא שהוא אינו מיועד עבורם. “לרוב התושבים המתגוררים בקרית ספר אין מכונית, והם נאלצים ‘להיסחב’ בשני אוטובוסים עד לרמלה או לירושלים כדי לסדר כל עניין פעוט במשרדי הממשלה”, אמרו בכעס. שיעה פ’, תושב העיר שביקש לרשום את בנו בספח המצורף לתעודת הזהות, היה זה שעורר את המחדל, כאשר ניסה לברר על כתובת שלוחת המשרד לענייני פנים באזורו, וגילה להפתעתו כי בעיר בה הוא מתגורר, המונה למעלה מ-60 אלף תושבים, אין סניף של המשרד הממשלתי הכה אלמנטרי.

היו מבין התושבים שתלו זאת בהדרת החרדים ממשלתית, המצטרפת להחלטה של עיריית מודיעין לאסור את הכניסה לפארק העירוני ‘ענבה’ לתושבי העיר מודיעין עלית.

אלא שמבדיקת חרדים10 עולה, כי האשמה אינה נועצה במשרד הפנים, אלא דווקא בעיריית מודיעין עלית. “יש מדיניות מאוד ברורה של משרד הפנים בנושא”, אומר גורם בכיר במשרד. “על ראש העיר לספק עבור המשרד מבנה קטן, בן שני חדרים, ושני תקנים לעובדים. זה הכול. מאותו רגע ואילך מתחייב משרד הפנים ללמד את העובדים את המלאכה, ולדאוג להפעלה תקינה של הסניף, כולל מערכת מחשוב המחברת אותו אל שאר סניפי משרד הפנים בכל רחבי הארץ.

הגורם הבכיר במשרד מדגיש כי מדובר במדיניות ישנה, עוד בתקופת כהונתו של השר אלי ישי במשרד. “זה ממש לא משהו שקשור בממשלה הנוכחית או באפליית חרדים” הוא אומר.

נסינו לקבל את תגובת עיריית מודיעין עלית, אולם ללא הצלחה. שכן, העירייה אינה מגיבה לאתרי אינטרנט.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחח
    28/05/2014 01:01
    משה
  1. היית חייבת להכניס את אלי ישי בסיפור?

  2. אין לכם עיתון?
    28/05/2014 08:15
    רעיון
  3. במסגרת העובדה שיש גורמים ש”אינם מגיבים לאתרי אינטרנט”… אני מציע לכם להקים עיתון / מקומון, לא חייבים להיכנס להוצאות גדולות – אפשר להדפיס אותו ב100 עותקים. כך תוכלו לפנות בשם העיתון ולקבל תגובה…