הגולש שחגג באסון קו 402 – התנצל בבכי: “הייתי ברגע של כעס ותסכול”

יוני גרין
|
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 20:52
הגולש החילוני שחגג ברשת החברתית את מותם של ששת בני אדם באסון 402 וכתב “תענוג לראות דוסים מתרסקים” – שלח מכתב התנצלות אל ח”כ אייכלר • לשכת יו”ר הועדה לפניות הציבור: “הוא התקשר ממש בבכיות וביקש להתנצל”

נדב כספי, הגולש החילוני שחגג את מותם של החרדים שנהרגו באסון אוטובוס קו 402, שלח מכתב התנצלות אל יו”ר הועדה לפניות הציבור, ח”כ ישראל אייכלר.

לדברי אנשי לשכתו של אייכלר, “כספי גם התקשר, ממש בבכיות וביקש להתנצל. הוא ממש בכה בטלפון”.

וכך כתב כספי, תחת הכותרת ‘בקשת סליחה על דברי הפוגעניים’:

“שלום לכבוד חבר הכנסת אייכלר,

“לפני כמה ימים פרסמתי תגובה לכתבה ב-Walla לגבי תאונת האוטובוס הקשה שהתרחשה בכביש מספר 1. דברי כנראה נכתבו ברגע של כעס ותסכול לא מבוטל, ואני לחלוטין חוזר בי מן הדברים הקשים שנאמרו.

“הם היו בלשון המעטה לא ראויים ופוגעניים מאד, ואני מתנצל על כל פגיעה כזו או אחרת שהן גרמו לנפשות רבות כל כך. זמן קצר ביותר לאחר שהעליתי את התגובה גם מחקתי אותה, כי גם בעיניי היתה זו אמירה חריגה ומכוערת שלחלוטין לא היה לה מקום.

“יותר מכל דבר אחר אני מתבייש שדברים מעין אלו יצאו את פי באופן שכזה. דברי אלו לחלוטין לא מאפיינים אותי, את אישיותי, אופיי וכלל מהותי.

“לא פעם יש בנו כעס ותסכול על נושאים רבים כאלו או אחרים, אך ישנה דרך אחרת, עיתוי אחר ומקום ראוי יותר להביע את דעותינו, תהינה אשר תהינה.

“הנני פונה אליך ומביע את בקשת סליחתי הכנה על דברי הקשים והפוגעניים, ומבקש את סליחתם ומחילתם של כל בני המגזר ובכלל, שנפגעו מדברי אלו.

בעיקר מתבייש, יהודי שטעה.

נדב כספי”

התנצלותו של כספי באה לאחר שכתב את הדברים המחליאים הבאים, בעקבות האסון בקו 402, בו נהרגו ששה חרדים:

“אח, איזה תענוג לראות דוסים מתרסקים. אנחנו מפרנסים אותם בלי כל סיבה, שהנבלות האלה אוכלי החינם, מוצצי הדם, ימותו בתאונות. ימח שמם ושם זכרם”.

בתגובה שיגר אתמול (שני) ח”כ אייכלר מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו דרש ממנו לבחון פתיחת חקירה,  “נגד האזרח שפער את פיו בהסתה פרועה נגד יהודים שקרא להם מוצצי דם. אנו יודעים את תוצאות הסתה דומה בהיסטוריה הדוויה של העם היהודי.

“הגיע הזמן שמסיתים המתירים את דמם של אזרחים, יירתעו מפני תוצאות דבריהם. אין ספק כי במקרה והמילים היו נכתבים כלפי מגזר ערבי או עדתי אחר בחברה הישראלית, היתה נפתחת חקירה בחשד להסתה”.