סקר בארה”ב: לפיד, שקד והרצוג מדברים אנגלית גרועה

קובי פינדרוס
|
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 18:51
סקר שנערך בקרב אמריקנים מגלה כי הם מאוכזבים למדי מיכולת השליטה בשפה האנגלית של חלק מן הפוליטיקאים הישראלים • מי מקבל את הציון הגרוע ביותר, ואיזה מקום תופס ראש הממשלה בנימין נתניהו?

מי צריך לבקר בברליץ? סקר חדש, שנערך בקרב אמריקאים על ידי תוכנית הג’רוזלם פוסט Lite Talk, מגלה מה האמריקאים חושבים על האנגלית של הפוליטיקאים הישראלים.

המשתתפים התבקשו להשיב על השאלה: מי הם הפוליטיקאים הישראלים שנתפסים כבעלי רמת אנגלית נמוכה ביותר, ורובם  המכריע (63%) השיבו כי ח”כ עמיר פרץ אינו בעל שליטה מספקת.

בנוסף אליו, ציינו האמריקאים את ח”כ יאיר לפיד (13%) ויו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג (10%). גם שרת המשפטים איילת שקד בצמרת הרשימה עם 15%.

מנגד, השיבו 86% מן האמריקאים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הינו איש הציבור הישראלים שמדבר את שפתם באופן הרהוט ביותר. אחריו, דורגו שר החינוך נפתלי בנט (10%), ציפי חוטובלי (2%) ו-ציפי ליבני (1%).

האמריקנים מסתבר, מוכנים לקבל רוסי או סיני שלא יודעים אנגלית, אבל לדעתם לישראלי אמורה להיות רמת אנגלית טובה.

בסקר נשאלו המשתתפים גם מהי רמת האנגלית של הישראלים, השיבו 31% כי בישראל מדברים ברמה גבוהה, לעומת 54% שסברו כי הישראלי מדבר ברמה בינונית ו-15% ברמה נמוכה.

כאשר נשאלו המשיבים האם הישראלי הממוצע מדבר אנגלית יותר טוב או פחות טוב מהאירופאי הממוצע, השיבו 39% כי יותר טוב, 34% השיבו כי הישראלי מדבר פחות טוב ו-27% סבורים כי הישראלי מדבר באותה רמה כמו האירופאי.