נתניהו לסלומיאנסקי: כל סיעות הקואליציה תומכות ב’חוק ההשעייה’

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם יו"ר ועדת חוקה ח"כ סלומיאנסקי והבהיר לו כי כל סיעות הקואליציה יתמכו ב'חוק ההשעייה' • קודם לכן שינה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את עמדתו והצהיר כי הוא תומך בנוסח הנוכחי
אליעזר היון
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 15:18

נחוש בדעתו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה ליו”ר ועדת החוקה, חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, והבהיר כי כל חברי הכנסת של הליכוד ללא יוצא מן הכלל יתמכו בחוק ההשעייה.

קודם לכן שינה יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין את עמדתו והצהיר כי הוא תומך בנוסח הנוכחי. לאור התבטאויות אלו הודיע סלומינסקי כי הדיונים בנושא זה יחודשו בוועדת החוקה בהקדם.

אדלשטיין חזר בו היום מהצהרתו כי “החוק לעולם לא יונח על שולחן הכנסת כל עוד אני היו”ר”, והביע תמיכה בחוק. בריאיון לרשת ב’ ניסה יו”ר הכנסת לנמק את חוסר העקביות שלו בכך שהוא תומך בנוסח העדכני, שמדבר על השעית ח”כ בגלל תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל או שלילת קיומה של מדינת ישראל, וכי התנגד לנוסח הקודם, שדיבר על “התנהגות שאינה הולמת”.

על פי החוק במתכונתו החדשה יתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל.

אם יאושר החוק, ניתן יהיה לזמן חבר כנסת המועמד להשעייה בפני ועדת הכנסת, בה ישמיע את טיעוניו, ואם הוועדה תחליט להשעותו, ניתן יהיה לעשות זאת ברוב של 90 ח”כים.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות