האטימות של ‘אגד’: פרסמה מודעת תנחומים ללא שמות ההרוגים

אגד פרסמה הבוקר מודעת אבל ביומונים החרדים על "ששת נוסעי קו 402" - אך ללא שמות הנספים וללא התנצלות • הגולשים ברשתות החברתיות זועמים: "כמה ציניות, אטימות והתנערות במודעה אחת. 'מותם'? אין להם שמות? בוז לאגד" • דובר אגד: "כך מקובל לפרסם הודעות ניחומים במגזר"
יוני גרין
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 09:45

חברת ‘אגד’ ממשיכה עם האטימות: לאחר שבמשך יותר מיממה לא פרסמה החברה כל הודעת אבל או התנצלות על התאונה הקטלנית בה נהרגו ששה בני אדם, הבוקר (שלישי) פרסמה החברה מודעת אבל המעוררת זעם רב – ולא רק במגזר החרדי.

במודעה המתפרסמת ביומונים החרדים נכתב: “אבלים, דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית. אנו שולחים תנחומנו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם ע”ה,  בנחמת ציון תנוחמו”.

ברשתות החברתיות הביעו הגולשים זעם רב על המודעה, שאפילו אינה מזכירה את שמות ששת ההרוגים – לוי-יצחק אמדדי, ישראל וינברג, יעקב-מאיר חשין, אהרן מרדכי כהן, לאה מלמוד, חנה פאשע פרנקל זיכרונם לברכה –  ורבים טענו כי מדובר במהלך ציני וחסר רגישות, כאשר החברה אינה טורחת להביע התנצלות בפני משפחות ההרוגים והפצועים או לקחת אחריות.

“‘אגד’ מנצלת את האסון הקשה לצורך יחסי ציבור ציני”, כתב גולש.

העיתונאי אריה ארליך מעיתון משפחה צייץ: “כמה ציניות, אטימות והתנערות מאחריות במודעה אחת. ״מותם״? ואין להם שמות? בוז לאגד ולעיתון שפרסם את המודעה”. אחר כך הוסיף: “למען ההגינות: המודעה מתפרסמת בשלושת היומונים החרדיים. ברור שהמחדל והקלון רשומים על שמם של אגד ועל מי שניסח את המודעה ולא על מערכות העיתונים”.

והיה מי שהגיבו: “למוות אין פנים ואין שמות  באגד” ו-“זה ההמשך קו של אגד של התנערות מאחריות. הנוסעים שילמו את חובם לחברה”.

גם חברת הכנסת עליזה לביא מיש עתיד הגיבה על המודעה: “מזעזע וחסר רגישות. אסור לעבור בשתיקה. זו לא נחמה ולא השתתפות בצער, ובטח לא לקיחת אחריות”.

רון רטנר, דובר חברת ‘אגד’, הסביר הבוקר לחדשות 2 מדוע נוסחה המודעה בצורה כזו.

לדבריו, “כך מקובל לפרסם הודעות ניחומים במגזר, ככל שזו נוגעת לקהל זה. המודעה מופנה לקהל יעד של אותם אלו שנספו על לא עוול בכפם בגין התאונה המחרידה הזו, ופורסמה ביומונים שהציבור הזה חשוף אליהם”.

רטנר הדגיש: “זוהי מודעת ניחומים ולא מעבר לכך – השתתפות בצער המשפחות כחלק מאקט רגשי מתחייב, וזו אינה התייחסות החברה לנסיבות התאונה. מודעת הניחומים מתבקשת מנסיבות המקרה, זה אקט של פיוס והשתתפות בצער. כל השמועות הנוספות בעניין הן דברי בלע”.

אתמול, בתגובה לשאלות כיצד איפשרה החברה לנהג חיים ביטון, שהורשע בתאונה דומה לפני כשנתיים, לשוב אל ההגה, השיבו בחברה: “הנהג נהג באוטובוס באופן חוקי, הגם שהוא היה מעורב בתאונה קשה ומצערת”.

על האפשרות לפיה ייתכן וישנה אחריות על הממונים באגד למנוע את חזרתו לתפקיד, השיבו בחברה: “בכל מקרה במדינת ישראל כשנהג רכב ציבורי נאשם ומורשע בעבירת תנועה מוטל עליו גזר דין אותו הוא נושא כחוק.

“בגמר ריצוי העונש רישיונו מושב לו והוא רשאי לנהוג על פי חוקי מדינת ישראל”, הוסיפו. “אנו מנועים מלהגיב אודות תאונת הדרכים הקשה והקטלנית הזו, מתוך חשש של שיבוש מהלכי חקירה של משטרת התנועה.

“עם סיומה של החקירה והגשת כתב אישום כנגד נהג האוטובוס, נוכל להתייחס לנושא”.

אגד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות