יעקב אשר מתריע: “לדור השני אין אפשרות לגור בירושלים”

בדיון בוועדת הפנים, שהתקיים לציון יום ירושלים, על תכנית התחדשות העירונית בירושלים, תקף ח"כ אשר את ברקת: לקחת את המכרז ברמות שיועד מלכתחילה לציבור החרדי, כדי לבלום התפתחות שכונה חרדית
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 17:30

ח”כ יעקב אשר התריע בדיון בוועדת הפנים, שהתקיים לציון יום ירושלים, על תכנית התחדשות העירונית בירושלים:  “אין לדור השני אפשרות לגור בירושלים”.

 בדבריו אמר ח”כ הרב אשר: “אני מברך על קיום הדיון בוועדה בנושא הזה של דיור והתחדשות עירונית. משתמשים במילים גדולות וחשובות שיש מאחוריהם הרבה,  אך לצערי, בפועל התחלות הבניה בירושלים, יחסית לגודל העיר ולחשיבות העיר, הן מעטות מאד בהשוואה לערים במרכז הארץ. זו עיר הבירה, זו עיר הכי חשובה, ובכל אופן היחס לא כמו שצריך להיות. יש קשיי ביורוקרטיה רבים מצד העירייה, גם בפינוי ובינוי וגם בתכניות התמ”א השונות. גם משרד השיכון מצידו לא מרבה לפרסם מכרזים, ובכל אופן עד שיוצאים כמה מכרזים שהיו צריכים להריץ אותם במהירות לשיווק, אז דווקא העירייה מצידה מעכבת אותם מטעמים כאלו ואחרים, במסווה של כביכול יישום החלטת ממשלה של העדפת פרויקטים של דיור עבור כוחות הביטחון וכדומה”.

ח”כ אשר תקף את ראש העיר ברקת, שנכח בדיון, ואמר: אתה צודק שיש החלטת ממשלה להעדפת כוחות הביטחון, אבל למה לשם כך לקחת את המכרז ברמות שיועד מלכתחילה לציבור החרדי, כשיש לך פרויקט של 700 יחי”ד בגילה שהיה יכול להיות מיועד עבור כוחות הביטחון. אלא זה רק בגלל שרמות שכונה חרדית. אתם מדברים גבוהה גבוהה על התפתחות והתחדשות העיר, אך כשמגיעים לפתרונות אתם דואגים לתקוע אותם בגלל אג’נדות שונות, ובכדי לבלום התפתחות של שכונה שרובה חרדית.

הדור השני שרוצה לגור כאן ואנשים חדשים שרוצים לגור כאן – אין להם אפשרות. העיר גדולה, שטח יש, אך כמעט ואין בניה חדשה בעיר. הפוטנציאל צריך להיות הרבה יותר ביחס לגודל וחשיבות העיר.

אני פונה לעיריית ירושלים, לפני משרד השיכון ולפני המינהל, יש הרבה אופציות וזה בידיכם להכפיל ולשלש את כמות יחידות הדיור על ידי הסרת חסמים והורדת הביוקרטיה בכל הקשור למחלקת התכנון וההנדסה, הן בגישה למכרזים והן בבקשות בניה שונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות