מרדכי בכה: ‘היית מושלמת’ • הרוגי קו 402 הובאו למנוחות • צפו בתיעוד

דוד ליבוביץ
|
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 19:39
אלפים ליוו ביממה האחרונה למנוחות את 6 הרוגי אוטובוס המוות • בעלה של חנה פרנקל ע”ה בכה: “אמרת שאסור להיות מושלם, כי מי שמושלם – אין לו מה לעשות כאן” • הדוד האשים: “העמידו צלם בהיכל ואנחנו המשכנו” • בעלה של לאה מלמוד ע”ה: “עליה אפשר להגיד א גרויסע ראש ישיבה”

אלפים השתתפו הערב (שני) בהלוויתה של חנה פרנקל ע”ה, בתו של האדמו”ר מביאלה-אוסטרובה, שנהרגה באסון אוטובוס קו 402.

מסע ההלוויה יצא מרחבת בית המדרש של אביה בגבעת שאול אל הר המנוחות, שם נטמנה לצד אמה הרבנית לאה רבינוביץ ע”ה שנפטרה לפני שלוש וחצי שנים ממחלה קשה.

 בעלה מרדכי, בנו של האדמו”ר מבוטושאן, ששוחרר מבית החולים ‘קפלן’ ברחובות בכדי להשתתף במסע הלוויה של רעייתו, מירר בבכי כאשר נשא דברים: “דאגת לכל צרכיי.  העמדת אותי על הרגליים. נתת לי עצות כמו שאף אחד לא היה יכול לתת. לא היה סוף לחוכמה שלך.

“כל פעם שלמדתי, היית מסביבי כאילו אני גדול הדור, שמחת מלימוד התורה שלי. ידעת איך לא להיכנס לדברים לא טובים.

“הייתה לך מסירות נפש וצניעות גדולה. נזהרת מלשון הרע. היית מושלמת, ותמיד אמרת שאסור להיות מושלם, כי מי שמושלם – אין לו מה לעשות כאן. ואת היית מושלמת”.

הרב סיני מאיר פרנקל, דודה של חנה ע”ה, ואמר: “אנחנו צריכים לשאול מה ה’ עשה לנו, למה לדור שלנו? אין לנו כוחות, אנחנו צריכים לצעוק לריבונו של עולם – עד מתי? נקום הלאה ונמשיך כמו שהיה? די, הבנו.

“עד עכשיו לא הבנו, המשכנו הלאה”, אמר הדוד והאשים כי האסון הכבד התרחש בגלל חילול הכותל המערבי: “רק לפני שבוע העמידו צלם בהיכל, נתנו לרפורמים מקום ברחבת הכותל ואנחנו המשכנו הלאה. הוציאו הודעה לעיתון. השבת מתחללת בירושלים והכל בסדר. אנחנו צריכים להבין למה זה קורה לנו. די, הבנו את הרמז”.

ישראל וינברג ז”ל

הלוויתו של ישראל וינברג, בן 26, נערכה היום בהר המנוחות בירושלים.

בהלווייתו, שבה השתתפו מאות בני אדם, ובראשם האדמו”ר מסלאנים, ספד אחיו משה: “היית חבר טוב בסערות, בעליות וירידות. ידעת לשמוח בשמחתם של אחרים”.

“מי לא היה חבר שלך?”, תהה בקול האח. “שרוליק רק אתה יודע מה זה לב של אדם אחר”.

הוא דיבר על השקדנות שלו בלימוד התורה: “ישראל היה חי מ’סיום’ ל’סיום’ היה שואל אותי תמיד, משה מתי נקבע חברותא?”

חבריו הכריזו על כתיבת ספר תורה לזכרו ולעילוי נשמתו.

אהרן מרדכי כהן ז”ל

הבוקר יצאה הלווייתו של הבחור אהרן מרדכי כהן, בן 18, תלמיד ישיבת ‘עץ חיים’ של באבוב בבני ברק – מהישיבה בה למד. “הפנינה של הישיבה”, אמר עליו אחד מראשי הישיבה. ראש הישיבה הספיד: “הוא היה דוגמה לכל בחור ובחור”.

מבני ברק הגיע מסע ההלוויה אל בית המדרש של חסידות רחמסטריווקא בשכונת גוש 80 בירושלים – שם נשא הספד בדברים נרגשים הרה”צ רבי יצחק משה ארלנגר.

לאחר מכן אמר קדיש האדמו”ר מרחמסטריווקא, שבני המשפחה נמנים על חסידיו, בבכי מר.

הוא נטמן בבבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

יעקב מאיר חשין ז”ל

בשעות הצהריים נערכה הלווייתו של יעקב מאיר חשין ז”ל, בן 27.

יעקב מאיר היה בדרכו לפגישה למטרת שידוך בעיר בני ברק, כאשר פתיל חייו נגדע באסון האוטובוס.

אביו, הרב ישראל חשין, ספד לו: “הבן שלי היה מחובר לצדיק, הוא נסע אליו תמיד ליבניאל, דיבר איתו והתייעץ איתו. הוא אמר לו שאם יגיד את כל התהילים תהיה לו הזכות להיות חתן. לפני כמה שבועות שהיה היארצייט של הרב שיק הוא נסע לשם לשבוע שלם”.

“סמל של חסיד ברסלב אמיתי”, אמרו המלווים על מי שהיה תלמידו הנלהב של מוהרא”ש שיק זצ”ל. “זכה להוות סמל ודוגמה ליהודי קדוש בדורנו ונקטף בחטף”.

מרת לאה מלמוד ע”ה

מאות השתתפו בהלוויתה של מרת לאה מלמוד ע”ה, בת 61, שיצאה מביתה שברחוב עזרת תורה בירושלים אל בית העלמין בהר הזיתים.

המנוחה ע”ה  לימדה בסמינר, ובין המלווים בלטו רבות מתלמידותיה.

הלוויתה של לאה מלמוד ע”ה:

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

בעלה, הגאון רבי  נפתלי, ספד לה, וסיפר כי נהג לשתף אותה בלימוד תורה ובסברות תלמודיות שעלו במוחו, כאילו הייתה רב. “ביום שנולדת בת, העולם הפסיד ראש ישיבה גדול. לא רגילים לומר על אישה נפלה עטרת ראשנו, אבל על כזו אישה אפשר להגיד א גרויסע ראש ישיבה”.

פתלי סיפר כי היתה אם מסורה לשבעת ילדיהם, ופרץ בבכי ללא יכולת להמשיך כשהזכיר את בן הזקונים, שאמור להתחתן בעוד כחודש.

רב השכונה יעקב ולדנברג סיפר כי היא אתמול הייתה בדרכה ל”חתונת מצווה”. מרת לאה מלמוד נסעה לשמח את חברתה האלמנה, שאתמול חיתנה את נכדה.

הלווייתו של הבחור  לוי יצחק אמדדי, בן 17 מיבנאל, נערכה ב-4 לפנות בוקר בבית העלמין בעירו.

הלוויתה של חנה פרנקל ע”ה: