“בעזרת שימוש במקלות סגרנו הסכם עם מעיין החינוך התורני”

"הדבר הכי דרמטי מול החרדים היה שהריבון חזר להתנהג כמו ריבון" • "הוצאנו 28,000 חרדים לשוק העבודה" • "למדינה מותר לומר לאנשים: לא שולחים נשים בישראל 2014 לאחורי האוטובוס"
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 15:02

הבוקר, בנאומו בכנסת השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, התייחס שר האוצר יאיר לפיד, בין היתר, לחוק השוויון בנטל, גיוס החרדים והתהליך המדיני.

בתשובה לשאלת המנחה ד”ר יועז הנדל האם חוק הגיוס יעיל, השיב לפיד: “לחברי הכנסת החרדים יש החלטה משותפת שכשהם פוגשים בחילונים הם אומרים להם שהשוויון בנטל לא יעבוד. ומול חרדי הם אומרים ‘שרפה אחים’, צריך להילחם בזה. אני אומר חד משמעית, השוויון בנטל הוא אמיתי, ואנחנו כבר השנה מעל היעדים שנקבעו בגיוס חרדים, והוצאנו 28,000 חרדים לשוק העבודה. אנחנו שמים מעל למיליארד שקל רק בהכשרות של חרדים לתעסוקה, ודברים בהחלט קורים.

עוד הוסיף: “אנחנו השנה אחרי ויכוח מאוד קשה ובעזרת שימוש במקלות שיש לנו סגרנו על הסכם בין מעיין החינוך התורני למשרד החינוך, שהם נכנסים תחת משרד החינוך והתלמידים הלומדים שם ילמדו אנגלית ומתמטיקה ויעברו את המבחנים. וזו מהפכה.

“המדינה באה ואמרה: אני החלטתי שיהיה שוויון בנטל. אחרי שנים שהיא הייתה בת ערובה של הקבוצות הפוליטיות השונות היא באה ואמרה אלה ערכיי. יש רגע שבו אני מחליטה מהם ערכיי ובמה כולם מחויבים. למדינה מותר לומר לאנשים ‘לא שולחים נשים בישראל 2014 לאחורי האוטובוס’, והיא תפעל נגד התופעה הזאת. הדבר הכי דרמטי מול הציבור החרדי היה שהריבון חזר להתנהג כמו ריבון. כמו שהוא פועל כריבון מול אנשי תג מחיר וקבוצות בלתי חוקיות אחרות”.

לפיד התייחס גם לתהליך המדיני ואמר: “כרגע יש סיטואציה שצריך לחכות כמה שבועות. הכרה בהסכם עם הפלסטינים תביא בהכרח לפנוי 80 אלף מתנחלים שלא מגוררים בגושי ההתנחלות הגדולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות