‘בונה עולם’ חנך את מערך הפיקוח ההלכתי ‘לב דניאלי’ בהדסה • מי בא?

העשייה של הארגון מתבצעת מחוץ לזרקורים: השבוע הגיעו רבנים ופוליטיקאים כדי נחנך ארגון בת נוסף, על שמה של דניאלי זוננפלד ע"ה, שיפקח הלכתית על פעולות הארגון שהשתיקה יפה להם • צפו בתמונות
ב' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 17:15

ביום שלישי האחרון חנך ‘בוני עולם’ ומי שעומד בראשו, אליקים לבנון, את מערך הפיקוח ההלכתי של  הארגון.

האירוע נערך בהשתתפות הגר”י אפרתי, הרב משה קליין רב המרכזים הרפואיים ‘הדסה’, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, יו”ר עזרה למרפא אלימלך פירר, ופרופ’ זאב רוטשטיין – ראש המרכזים הרפואיים ‘הדסה’.

מערך הכשרות של ‘בוני עולם’ עומד תחת פיקוחו והשגחתו של הגאון רבי משה שאול קליין ונושא את שמה של דניאלי זוננפלד ע”ה שהלכה לעולמה בדמי ימיה, כשהיתה רק בת 20 והותירה את משפחתה כואבת ומיוסרת.

דניאלי ע”ה התנדבה בימי חייה הקצרים בבתי חולים רבים בארץ ומספר חודשים בטרם הלכה לעולמה החלה ללמוד את מקצוע הרפואה.

חיים שטרן, מנכ”ל ‘בוני עולם’, ציין כי מערך הכשרות הנושא את שמה נקרא ‘לב דניאלי’, מביא לידי ביטוי את אישיותה ומהותה שהיו כל כולם למען הזולת ובפרט להיטיב עם חולים.

בדברים המרגשים שנשא אביה מרדכי זוננפלד באירוע, הוא העלה על נס את אישיותה המיוחדת ואת מידותיה התרומיות למען הזולת, כשהוא מודה בדמעות להנהלת ‘בוני עולם’ ולאליקים לבנון על שבחרו להקדיש את מערך הכשרות לעילוי נשמתה.

קהל המשתתפים קיבל בכבוד ובהערכה את ברכת הרב שלמה בוכנר, יו”ר ומייסד הארגון ואת העומד לצידו הרב ברוך הלפרין מניו יורק, שהביעו את הערכתם לראשי הדסה ולמשתתפי הכינוס, שרואים עין בעין את צרכי ציבור הנעזרים על ידי נציגיהם בארץ ישראל.

שר הבריאות יעקב ליצמן ציין בדבריו את השילוב שבין המקצועיות הרפואית של המרכזים הרפואיים של ‘הדסה’, בראשותו של הפרופ’ זאב רוטשטיין שזה עתה נכנס לתפקידו, לבין המסירות, המקצועיות וההשגחה ההלכתית המוקפדת של ‘בוני עולם’, הפועלים מתוך מסירות ומקצועיות כדי להביא אור ושמחה לבתים רבים בישראל שלא זכו לחבוק פרי בטן. ליצמן איחל ובירך כי שיתוף הפעולה המקצועי וההלכתי הזה ימשך וישא פרי בסיעתא דשמיא.

שרת המשפטים איילת שקד, ידידה קרובה של משפחת זוננפלד, ציינה בדברה כי אין מתאים יותר מאשר הנצחתה של דניאלי זוננפלד מאשר במערך הכשרות של בוני עולם, הפועלים מלב רחב ומתוך מסירות ומקצועיות להביא שמחה למשפחות רבות בישראל.

השרה שקד חיזקה את בני משפחת זוננפלד וציינה כי בפעילותם החשובה הם מקיימים את צוואתה של דניאלי שדאגה לזולת והתמסרה לחולים גם בשנותיה הקצרות כל כך.

את דבר המרכזים הרפואיים ‘הדסה’ הביא מנכ”ל הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין, שפתח בדבריו וציין את ההיכרות ארוכת השנים שיש לו עם ‘בוני עולם’.

פרופ’ רוטשטיין העלה על נס את שיתוף הפעולה המדהים שיש בין בוני עולם לבין הצוותים הרפואיים בבתי החולים, התורמים כל אחד בידיעותיו וניסיונו כדי מחד לעשות את המיטב מהפן הרפואי ומאידך לשמור על כל גדרי ההלכה המוקפדים כפי שעושים מאז ומעולם ב’בוני עולם’, ובפרט כעת עם הקמת מערך הכשרות במרכזים הרפואיים של ‘הדסה’ בירושלים.

פרופ’ רוטשטיין פנה לר’ מרדכי זוננפלד וציין בהתרגשות כי בעבורו השם “לב דניאלי” הוא הרבה יותר מסתם שם והנצחה, הוא מהות של הפעילות של המערך הרפואי, הפועל ומחויב לפעול עם כל הלב כדי לתת לנזקקים לו את השירות הטוב ביותר ועם כל הלב.

בסיום דברי הברכה עבר ציבור המשתתפים להסרת הלוט מעל השלט המציין את זכרה של דניאלי ע”ה בחלקה הרלוונטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות