מנכ”ל הדואר: יצאנו לדרך חדשה אך המדינה לא מאפשרת לנו להתחרות

שייע קליין
|
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 16:29
יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ כבל על המצב בדואר: יש ניצנים של שיפור אבל אסור לנוח על זרי הדפנה • המנכ”ל דני גולדשטיין: זמני ההמתנה ירדו משעה וחצי ל-8-11 דקות בלבד

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (רביעי) בהתקדמות ברפורמה בדואר ובהליך ההפרטה.

יו”ר הוועדה, ח”כ איתן כבל, הזכיר כבר בפתח הדברים כי לפני חצי שנה קיימה הוועדה דיון מיוחד בנעשה בחברה ואמר כי תמונת המצב הייתה ש”חברת הדואר קרסה וכל ניסיון לתאר זאת במילים מכובסות הוא מיותר”.

עוד הוא ציין, כי הוועדה התחייבה לעקוב מקרוב אחרי ההתחייבויות שניתנו בדיון, וניתן לראות שיש שינוי וחברת הדואר עולה על המסלול הנכון. “אני שמח שיש יותר מניצנים טובים של שינוי, שלא היו קורים ללא שיתוף הפעולה של העובדים שהבינו את גודל השעה.

“יחד עם זאת עדיין ארוכה הדרך ויש עוד בעיות שצריך לטפל בהן, לכן בכוונת הוועדה לקיים מעקב דו שבועי אחר הנעשה בסניפים הבעייתיים ואחר הטיפול בדואר חבילות ודואר רגיל”, אמר כבל.

ח”כ דוד ביטן התייחס לעובדים ושיבח אותם על תרומתם לרפורמה ואמר כי היום הם עובדים הרבה יותר קשה וצריך לדאוג להם לתגמול הולם, כשמצב החברה ישתפר.

ח”כ איתן ברושי אמר כי התרשם מהמאמצים שנעשים לשיפור המצב, אך דרש מהחברה להתחייב לרמות שירות.

ח”כ אוסאמה סעדי בירך גם הוא את המנכ”ל דני גולדשטיין על השיפור במגזר הערבי, אך הוסיף כי בכוונת חברי הכנסת להמשיך לדרוש שיפור בשירות ולתמוך בהבראת הדואר.

ח”כ מיכל בירן התייחסה לסוגיית עובדי הקבלן ואמרה: “אני מברכת על המאמצים לייעל את המערכת, אבל גם מחכה לכם בסיבוב בגלל הפתרון של העסקה קבלנית כדי להתחרות בשוק הפרטי”.

ח”כ דב חנין הצטרף לברכות אך ביקש לקדם את פתיחת בנק הדואר והזהיר מפגיעה בעובדים כתוצאה מההתייעלות.

ח”כ נאוה בוקר אמרה כי היא מקווה שהשיפור יורגש בהקדם, וסיפרה כי לא מזמן הגיעה לסניף הדואר בחדרה ונאלצה לעמוד בתור 3 שעות כדי לקבל דואר רשום.

המנכ”ל דני גולדשטיין הודה כי לפני חצי שנה החברה הייתה במצב מאוד קשה, אך יצאה לדרך עם רוח גבית של הוועדה, משרד התקשורת, רשות החברות ומשרד האוצר.

“עשינו כברת דרך, זה עוד לא הסוף אבל זה בהחלט כיוון משמעותי”, אמר.

הוא ציין כי החברה פתחה בשנה האחרונה 190 מרכזי מסירה לחבילות ומכתבים רשומים וציין כי ישראל היא המדינה שצומחת הכי הרבה במסחר המקוון וברכישה בחבילות מחו”ל. הוא אף התייחס לפרסומם על ספק של ebay שמסרב לשלוח חבילות לישראל, ואמר כי מדובר בספק קטן שבקושי שולח 100 חבילות לישראל, זאת בעוד ש-ebay הוציאה הודעה שדואר ישראל הוא ברשימת 10 נותני השירות המובילים.

עוד אמר גולדשטיין כי בכוונת החברה להקים לוקרים לאיסוף חבילות, והיא תעשה את זה טוב יותר מהשוק הפרטי. “בקרוב נשיק שירות ‘הדואר בא אלי’, כשבעוד כמה חודשים כל אחד יוכל להיכנס לאינטרנט ולבחור איפה הוא רוצה לקבל את החבילה”, הוסיף המנכ”ל.

באשר לזמני ההמתנה הוא ציין כי הם ירדו משעה וחצי ל-8-11 דקות בלבד.

עם זאת ציין גולדשטיין כי צריך לאפשר לדואר להתחרות מול החברות המסחריות, וציין כי משרד הפנים מסרב לדחות בחודש את המכרז להוצאת הודעות לבוחר והדבר מונע מהדואר להשתתף בו.

“המדינה שלחה אותנו לעשות עבודה ולא נותנת לנו אפשרות להתמודד, אני מרגיש שאני על ההליכון וכל שעה מעלים לי את השיפוע ומוסיפים לי עוד ק”ג על הגב”, אמר.

היו”ר כבל אמר בתגובה כי צריך להתחשב גם בעובדים מאחר ש”הם מרגישים שמגדילים להם את השיפוע פי שניים ומוסיפים להם שני קילו על הגב. העובדים נרתמו להציל את הבית שלהם והם ממש בקריסה ולא מקבלים תמורה הולמת”.