כישלון לשב”כ: לאחר שבועיים של חקירות – שוחרר חשוד ב’תג מחיר’

בארגון 'חוננו' חוגגים ניצחון על השב"כ: לאחר למעלה משבועיים של חקירות בתנאים קשים במתקן שב"כ, שוחרר ממעצר צעיר כבן 18 שנחשד ב'תג מחיר' • עו"ד קידר: "תבוסה מוחצת למחלקה היהודית"
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 13:52

עוד תיק של חקירת פעילות ‘תג מחיר’ מסתיים בשחרור: לאחר למעלה משבועיים, בהם הוחזק צעיר בן 18 במעצר בתנאים קשים, הורה היום (שלישי) בית המשפט על שחרורו.

הצעיר, המתגורר בישוב באזור נחל שורק, שוחרר למעצר בית עד ליום ראשון, וזאת לאחר שחוקרי המשטרה ביקשו לשחררו בתנאים.

בארגון חוננו מציינים כי מרגע מעצרו של הצעיר ועד היום, לא הסכימו חוקרי השב”כ והמשטרה לפרוס בפני פרקליטו את החשדות הספציפיים המיוחסים לו. במשך 10 ימים היה העצור תחת איסור מפגש עם עו”ד, צעד חריג ביותר – השמור למחבלים.

לאחר שהותר לו להיפגש עם עו”ד קידר התברר, כי עבר התעללות קשה בידי חוקרי השב”כ, אשר חקרו אותו במשך 21 שעות מידי יום, גם בשבת. בנוסף, סיפר עו”ד קידר, באחת החקירות חנק חוקר שב”כ את הצעיר, ובחקירה אחרת התעלף, לאחר שחוקר צרח באוזנו בעת שנמנם, עקב התנאים הפיזיים הקשים.

אתמול קוצר מעצרו של הצעיר, בעקבות ערר שהגיש פרקליטו לבית המשפט המחוזי בלוד.

שחרורו של העצור מצטרף לשחרור של קטין נוסף אשר היה עצור בשב”כ למעלה משבוע, ונאסר עליו לפגוש עו”ד. רק לאחר חמישה ימים נאמר לו מהו האירוע הספציפי בו הוא חשוד ומיד מסר העצור טענת אליבי, אשר נבדקה – והביאה לשחרורו.

“זוהי תבוסה מוחצת למחלקה היהודית בשב”כ”, אומר בתגובה לשחרור עו”ד עדי קידר, המייצג את העצור מטעם ארגון חוננו. “לאחר תקופה ארוכה, חלקה תחת איסור מפגש, שוחרר גם העצור השני ששהה במתקן השב”כ ועבר התעללות קשה בחקירותיו. שני החשודים שוחררו מבלי שהוגש נגדם כתב האישום, ובכך קרסו כל ההצהרות שניתנו על ידי החוקרים, אשר ככל הנראה הציגו תמונה מעוותת כלפי בית המשפט, שנענה בטעות פעם אחר פעם להארכת המעצר”.

בתוך כך, הלילה נעצרו שני תושבי יצהר בחשד למעורבות באירועי ‘תג מחיר’. השניים נלקחו למתקן שב”כ ונאסר עליהם לפגוש עו”ד. עו”ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש ערר דחוף על מעצרם, ובהמשך היום הם יובאו לדיון בעניינם.

חוקרי השב”כ מסרו כי בעניינו של אחד מהם יוסר הצו בשעות הקרובות.

בנוסף נערך היום (שלישי) דיון בערר שהגיש עו”ד יוסי לין מטעם חוננו לביהמ”ש המחוזי בלוד על המשך מעצרו של צעיר תושב השומרון בידי השב”כ.

ביהמ”ש המחוזי דחה את הערר.

בעניינו של החשוד קיים צו איסור מפגש עם עו”ד עד למחר (רביעי) בלילה, וטרם נמסר לעורך דינו במה הוא חשוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות