גורם צבאי בכיר: “לא הייתי מציע לאף אחד להתחלף עם החמאס”

בתידרוך לתקשורת החרדית, אמר גורם צבאי בכיר, כי למרות הכותרות - אין שינוי מהותי בצה"ל ביחס לאיום המנהרות: "צה"ל משקיע מיליונים בפתרונות טכנולוגיים" • על הגיוס החרדי: "צה"ל ערוך לקבל את כל החיילים החרדים ומסוגל לתת פתרונות משביעי רצון"
אליעזר היון
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 17:06

“שנת 2015 היא השנה השקטה ביותר בגבול רצועת עזה, בכל הנוגע לפעילות ביטחונית עויינת, ואירועים סביב הגדר”, כך קובע גורם צבאי בכיר בשיחת תדרוך עם התקשורת החרדית.

הגורם שוחח על מגוון נושאים וענה לשאלות שהוצגו.

“בפיקוד הצפון אנו רושמים מספר אירועים בודדים”, המשיך הגורם, “שהמשמעותיים ביניהם הם ירי לעבר חיזבאללה במהלכו נהרגים לצערינו שני חיילים, ואירוע נוסף בגבול רמת הגולן”.

הגורם הבכיר התייחס לגל הטרור מנקודת מבטו של הצבא ואמר: “לקראת סוף השנה ישנה התעוררות משמעותית, בצורה של המונים שמצטרפים להפגנות המובילים לדקירות חיילים ואזרחים. עם זאת אנו רואים פחות נסיונות הגעה ליישובים כמו במקרים הקשים של בית חורון ועתניאל. התפקיד של צה”ל הוא לקטוע את הנסיונות הללו. אנו צריכים להיערך גם לקראת שינוי המצב בגבול רמת הגולן, הגבול שם שקט אך אנו ערוכים שם היטב, ואנו עוברים מבט”ש [ביטחון שוטף], לסד”כ [סדר כוחות].

למרות הכותרות

ביחס לסוגיית המנהגות שעלתה לסדר היום בימים האחרונים הבהיר הגורם הצבאי הבכיר כי בכל הקשור אליהם יש ‘יותר לעשות ופחות לדבר’.

לדבריו “חמאס מבין לא רע, ואולי טוב מאד את תוצאות צוק איתן כאשר 5000 מטרות הופצצו. אדגיש גם כי לא היה ולו אזרח ישראלי אחד שנפגע כתוצאה ממנהרה. יש חיילים שנפגעו אך לא אזרחים.

“למרות הכותרות בתקשורת אין כאן שינוי מהותי ומשמעותי. אולי הגברה של הפעילות אך לא מעבר לזה. אנו משקיעים מאמצים גדולים לוודא שהריבונות הישראלית בגבול רצועת עזה מתממשת”. ביחס לטענות שעלו כי התושבים בעזה שומעים רעשי חפירה מתחת לאדמה אמר הגורם כי תלונה כזו “נבדקת מיד וביסודיות”.

לקראת שנת 2016 ציין הגורם הבכיר כי מבחינת האיומים שהיו בשנה החולפת יש לצה”ל מענה מוכן: “תיגברנו חלק מהגזרות כדי לוודא רמת מוכנות גבוהה, תגברנו סד”כ באופן קבוע, ואנו נותנים פתרונות תשתיים ויצירתיים”.

• האם ישראל סירבה לקבל פתרונות טכנולוגיים לאיום המנהרות?

“אנו משקיעים מאות מליונים בפיתוחים טכנולוגיים כדי לענות על האיום. אינני מכיר כל אמצעי או טכניקה אחרת שהוכחה כפתרון אפקטיבי שנדחה על ידי צה”ל.

“אני מבקש להיות זהיר במילים: יש הרבה יהודים טובים שבטוחים שהפתרון נמצא בידיהם, אך יש פער ניכר לעתים בים שולחן המעבדה לבין המימוש בשטח. כשהצעות נדחות לאחר שהן לא עומדות בדרישות המבצעיות, קורה שההוגים שלהם חשים נפגעים ואת התסכול הזה הם מוצאים בתקשורת”.

צה”ל ערוך לקבל חרדים

• ישנה תחושה שצה”ל רק מגיב, מתגונן, לא מייצר פעילות יזומה כנגד חמאס?

“אני חושב שחמאס סבור אחרת. לא הייתי מציע לאף אחד להתחלף עם חמאס. אני מציע להיות בצד שלנו, זה לא רע בכלל. אוכל לומר מבלי להיכנס לפרטים: לא אלמן ישראל”.

לשאלת כתב חרדים 10 האם צה”ל ערוך לקבל הכמויות הגדלות והולכות של מתגייסים מקרב בני המגזר החרדי-  אמר הגורם: “כולם בנינו וצה”ל בפירוש ערוך לקבל כל חייל חרדי, ומסוגל לתת לו את כל המענים הנדרשים. בכל הקשור לקמפיינים הנגטיביים כנגד הגיוס החרדי, אנו חיים במדינת חוק, וכל הפרה מן הסוג הזה מטופלת ותטופל אצל הגורמים הרלוונטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות