שחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו בחשד לשוחד, מרמה וסחיטה

לאחר כשנה של חקירה סמויה נעצרו 15 בכירים בנמל אשדוד בעבר ובהווה: חשודים בשימוש לרעה בכוח המשרה • הממצאים מעלים חשד לעבירות שוחד וטובות הנאה מחברות פרטיות
יוני גרין
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 09:48

שוטרי יחידת להב 443, ביצעו הבוקר (שלישי) פשיטה על נמל אשדוד, במסגרתה נעצרו ועוכבו לחקירה 15 בני אדם, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד ובחברות פרטיות בעבר ובהווה, בחשד כי ביצעו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

המעצרים בוצעו לאחר כשנה של חקירה סמויה במשרדי היחידה המשטרתית בשיתוף רשות המיסים. כמו כן בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם במתחם הנמל.

מממצאי החקירה הסמויה עולה חשד, כי גורמים בנמל, בניהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

עוד עולה מהחקירה חשד, כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, זאת על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

מיחידת להב 443 נמסר כי בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 15:00 בבית משפט השלום בפתח תקווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות