ללום: “חנוך זייברט פועל בניגוד עניינים: בנות יושבות בגללו בבית”

עמותת 'נוער כהלכה' הגישה שאילתא דחופה לשר הפנים ולמבקר המדינה לחקור את ניגוד העניינים, לכאורה, בו נתון ראש עיריית בני ברק: מצד אחד חבר 'איגוד מנהלי הסמינרים' - ומצד שני ראש עיר שאמור לדאוג לבנות עירו • דובר העירייה: "אין אפליה. חבל שללום לא בודק את הדברים"
אליעזר היון
כ"ד שבט התשע"ו / 03.02.2016 21:10

“ראש עיריית בני ברק, המשמש גם כנציג הסמינרים של חסידות גור, פועל בניגוד אינטרסים”. כך טוען עורך הדין יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, במכתב ששיגר אל מבקר המדינה יוסף שפירא ואל שר הפנים אריה דרעי, והממונה על מחוז המרכז במשרד החינוך – רות יוסף, עם העתק ליו”ר ועדת הפנים, ח”כ דודי אמסלם.

בדבריו מפנה עו”ד ללום את תשומת לבם של נמעניו למכתב שהופנה למחוז החרדי, בו דורש ‘איגוד מנהלי הסמינרים’ – “פגישה דחופה” עם מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, שכן ללא פגישה כזו “לא יוכלו לשתף פעולה”.

אלא שבין המנהלים החתומים נמצא גם ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט.

לדברי עורך הדין ללום, כפל התפקידים של זייברט מהווה ניגוד עניינים חמור.

“ארגון זה (-איגוד מנהלי הסמינרים) פועל לא פעם כנגד משרד החינוך, ובוודאי שהינו גוף בעל אינטרסים שונים לחלוטין מהאינטרסים של העיר בני ברק ותושביה, אותם אמור ראש העיר לייצג”.

עורך הדין דורש, לאור חומרת הדברים, לקבל את עמדת דרעי, שפירא ויוסף בנקודות הבאות: המצאת עותק מסמך ניגודי העניינים עליו חתם ראש העיר, מה בדעתכם לפעול בעניין, וכיצד הנכם מתכוונים למנוע התנהלות בלתי תקינה שכזו לעתיד.

בנות יושבות בבית בגלל זייברט

בשיחה עם חרדים 10 אומר עורך הדין יואב ללום כי האיש “אינו מכיר את הגבולות שלו, הוא לא יודע ולא מבין כיצד צריך להתנהל ולהתמודד, ועם כל הכבוד הוא ראש העיר, הוא לא יכול להיות גם חבר איגוד הנהלת הסמינרים”.

ללום מספר על שתי בנות היושבות בבית מתחילת השנה, ומשרד החינוך זימן ערר בו נקבע כי יש לקבל את הבנות לסמינר.

אלא שראש העיר זייברט התנגד.

“זו דוגמא מצויינת לניגוד עניינים. כראש העיר עליו לדאוג לקבלתן של הבנות בסמינרים, אך כחבר איגוד הסמינרים הוא דואג לסמינרים ולא מאפשר לבנות להתקבל”, קובל ללום.

למרות פניות ‘חרדים 10’ ראש העיר סירב להגיב לדברים.

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים אמר על סירוב ראש העיר להגיב: “ראש העיר לא מתראיין מתחילת הקדנציה לעיתונאים”.

לעצם העניין אמר הדובר: “ראש העיר חבר באיגוד הסמינרים, אך אין לכך כל משמעות לא כלכלית ולא כספית. הוא אינו מתעסק במוסדות, ולא בהוצאות כספיות – רק בנושאים פדגוגיים גרידא.

“הסיבה שהוא משמש כחבר, היא בגלל שבעבר הוא ניהל סמינר באשדוד והיה חבר האיגוד, ולכן הוא נשאר בו.

“הטענות על אפליה בעיר בני ברק אינן נכונות כלל. אני מכבד את עו”ד ללום ואת מאבקו, אך חבל שהוא לא בודק את הדברים לפני. ישנה בת אמנם שיושבת בבית, אך הסיבה לכך היא כלל לא אפליה. להיפך היא ביקשה להיכנס למוסדות ספרדיים, והסמינרים שהיו מעורבים בעניין היו סמינרים  שאינם סמינרים אשכנזים.

חנוך זייברט, ללום

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות