לפיד: “השמאל לא ינצח ב-20 שנה הקרובות. רואים את זה דמוגרפית”

"ניהלתי דיון לא טוב עם החרדים. בטונים. רציתי לאחד את העם ובפועל פיצלתי" • "מתבלבלים ביני לבין אבי. מבחינת אבי אין אלוהים. מבחינתי כן יש אלוהים. היו לנו ריבים על זה" • "אורן חזן מנהל בעצם את הקואליציה, זה אבסורד"
נחמן גור
כ"ד שבט התשע"ו / 03.02.2016 11:51

יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד, התייחס בשיחה שקיים עם חגי גולן, העורך הראשי של ‘גלובס’, בכנס הפודיום של ‘גלובס’, על ‘הפזילה לחרדים’, טקס הפרשת החלה של אישתו, משה כחלון, והכישלון של השמאל.

במהלך הראיון נשאל לפיד על הפזילה שלו לחרדים, ואמר: “זה סיפור עיתונאי נפלא. אני אומר לחרדים דבר אחד – איני חוזר בי ממילה אחת. הייתי היחיד שדיבר נגד מינוי דרעי לשר הפנים והגשתי עתירה לבג”צ נגד ביטול השוויון בנטל ועוד. אבל אני כן אומר שטעיתי בטונים.

“ניהלתי את זה כדיון מעמדה של כוח. זה לא היה טוב. למדתי. אין להטיל האשמות ויש לקחת אחריות. ניהלתי זאת לא טוב. בטונים. רציתי לאחד את העם ובפועל פיצלתי”.

הוא גם התייחס לטקס הפרשת חלה שאשתו ליהיא השתתפה בו ואמר: “זה פמיניסטי. זה טקס פמיניסטי יהודי שאני ממליץ לכל אחת”.

המראיין גולן הגיב: “עד לא מזמן בזת לטקסים כאלה” – ולפיד הגיב: “מתבלבלים ביני לבין אבי. מבחינת אבי אין אלוהים. מבחינתי כן יש אלוהים. היו לנו ריבים על זה. אני יהודי – איני דתי, איני שומר שבת ואיני אוכל כשר – אבל, מכאן לומר שאני בז ליהדות? אי אפשר לומר זאת. אפשר לומר שאני חושב שחרדים צריכים לעבוד. דעתי בעניין שוויון בנטל לא השתנתה”.

ביחס להתנגשות בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית אמר: “זה מעולם לא נפתר. אין פיתרון אחד ליהודית ודמוקרטית”, והוסיף כי ישנה מציאות למדינה: “יש שתי דילמות למדינה – בין קיום ומוסר, ובין יהודית לדומוקרטית”, אמר.

על הקואליציה אמר: “הדבר הזה שכל אורן חזן מנהל בעצם את הקואליציה, לא ברור כמה זמן אפשר לסחוב את האבסורד הזה”.

לפיד אמר עוד: “למדנו שהשמאל לא ינצח בחירות בישראל בעשרים שנה הקרובות. רואים את זה דמוגרפית, לפי גילאים ודעות. כל שנה מתים אנשים שמאמינים בדעות שמאל ונולדים אנשים עם דעות ימין ומרכז. אנשים רואים שדוקרים אותם בסכינים ורואים את הטירוף של העולם מסביבנו, והמספרים אומרים שהשמאל לא ינצח פה בחירות. המרכז כן. או מכוונים לשם. איש לא יכול למכור אותי כשמאלני, אבא שלי היה איש של בגין”.

לפיד התייחס למשרד האוצר ולמחליפו השר משה כחלון, ואמר: “איני מחלק ציונים. העברתי לכחלון משק חזק. הוא איש עם כוונות טובות ועם כוונות חברתיות באמת. חשוב לכולנו שהוא יצליח בתפקידו”.

ומה לגבי התנאים המוקדמים של הפלסטינים במו”מ ישיר מול ישראל?

לפיד: “מה שהמרכז הישראלי מציע הוא לא קבלת שתי התזות של השמאל – שזה יפה אך לא יקרה, והתזה של הימין – שלא לעשות כלום ולהיתקע לנצח עם מיליוני פלסטינים. לכן יש ללכת לוועידה אזורית, ולהתחיל לחתור משם. הפלסטינים יבואו לזה אם העולם הערבי יגיד להם.

“הסכסוך הישראלי פלסטיני כבר לא מעניין את העולם הערבי. בעבר הוא סייע להם בחצר האחורית שלהם והיום הוא יוצר נזק. עלינו להפסיק לנסות לדבר ישירות עם הפלסטינים, כי בזה באמת אין טעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלפיד שמאלן מכוער
    03/02/2016 12:11
    כחלון
  1. מחופש לימין לא פורים הלפיד בשביל להיות ראש הממשלה צריך עוד הרבה זמן לשבת על הגריל להתבשל חזק מכל הצדדים לשרוף את הישבן חזק ורק אז הלפיד יכול לנסות להדליק את הלפיד חושב החרדים לא כל כך מהר שוכחים החרדים אוהבים את הלפיד על גריל חצי בישול