החפירות ברצועת עזה: שני מפקדים בכירים נהרגו בקריסת מנהרה

שבוע אחרי שחמאס דיווח על שבעה הרוגים בכריית מנהרה בעזה, חשף הארגון כי בקריסה של מנהרה נוספת נהרגו שניים נוספים • ראש הממשלה: "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס"
דוד ליבוביץ
כ"ד שבט התשע"ו / 02.02.2016 23:05

הרוג נוסף בקריסת מנהרות בעזה: שבוע אחרי שחמאס דיווח על שבעה הרוגים בכריית מנהרה בעזה, חשף הערב (שלישי) הארגון, כי קריסה של מנהרה הובילה לשני הרוגים נוספים של מפקדים בכירים.

הבוקר (רביעי) הודיע ארגון הטרור כי אחד ההרוגים בקריסת המנהרה אמש במרכז רצועת עזה הוא פואד עאשור, בן 35, מפקד בכיר בזרוע הצבאית.

בתקרית נהרג גם אחמד חידר א-זהאר, בן 23, שייתכן כי הוא קרוב משפחתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר.

מלבד ההרוגים נפצעו, לפי הדיווחים, שמונה מחבלים נוספים.

האירוע מגיע שבוע לאחר ששבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה. ככל הנראה, המנהרה קרסה בשל מזג האוויר הסוער. לפני כשבוע וחצי, דיווח משרד הבריאות ברצועה כי פעיל חמאס נהרג בקריסת מנהרה בחאן יונס.

בלוויית שבעת ההרוגים שנערכה ביום שישי האחרון נכח גם בכיר חמאס איסמעיל הנייה, שהצהיר על המשך פרויקט המנהרות: “אנחנו ממשיכים לחפור מנהרות במזרח עזה וממשיכים לבצע ניסויי טילים במערב. אנחנו ממשיכים בשדרוג ושיקום כוחותינו. זו הדרך לשחרור ירושלים”.

על פי מומחים צבאיים חמאס משקיע משאבים רבים בבניית מהנהרות. מזג האוויר הקשה, והחסר בציוד מתוחכם ממנו סובל החמאס מקשה את בניית המנהרות, אך מוכיח את נחישותו הרבה של ארגון הטרור באמצעי זה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס השבוע בכינוס של משרד החוץ לאיום המנהרות: “אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה ואנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד החמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע ‘צוק איתן'”.

• הידיעה עודכנה ביום רביעי בשעה 10:45

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות