מנדי ריבקין: “קמתי מהמתים כדי להעביר מסר – הארץ שלנו” • צפו

חיים טוויל
|
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 18:28
מנדי ריבקין, חסיד חב”ד בן 36, שנדקר בפיגוע והיה במצב קשה מאוד, שחזר היום בהתרגשות: “מרגיש שהאוויר מתרוקן ממני והחיים מתחילים להתמוגג” • “תוך כמה דקות הגיעו האנשים הכי טובים שאי פעם אדם יכול לחלום לקבל בסיטואציות כאלה” • והמסר? “דיבור על מסירת שטחים מסכן את היהודים”

בעוד הוא מתאושש מהפציעה הקשה, שיחזר היום (שלישי) מנדי ריבקין, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה בגבעת זאב, את אשר קרה וכמעט עלה לו בחייו.

ריבקין סיפר תחילה על מצבו ואמר: “אני מרגיש כל יום הרבה יותר טוב ובר מזל. מרגיש מאושש, מחוזק יותר ויותר.א ני מאמין שכל יום שעובר הוא כמו סולם שכל שלב הוא יותר חזק מהשני. השלב הבא הוא הרבה יותר גבוה”.

לאחר מכן שחזר: “יצאתי עם אשתי לאכול ופתאום אני מרגיש שתי פגיעות בכתף. הרגשתי שכל האוויר מתרוקן. אמרתי לאשתי שדקרו אותי פעמיים, ניסיתי להגן על אישתי ודחפתי אותה לחנות. הצלחתי להוריד את המעיל והייתי בתנוחת חתול כזאת.

“צעקתי שדקרו אותי ובשלב הזה אני מרגיש שהאוויר מתרוקן ממני והחיים מתחילים להתמוגג.

“תוך כמה דקות הגיעו האנשים הכי טובים שאי פעם אדם יכל לחלום לקבל בסיטואציות כאלה. היתה לי השגחה פרטית מופלאה. 4 פראמדיקים, אנשי הצלה, איחוד הצלה, אנשים הכי טובים שיכולתי לקבל. נהגי אמבולנס תפקד באותו רגע כאילו הוא היה במקומי”.

“ברגע שהבנתי שזה פיגוע, חשבתי מחשבות ממוקדות כתער, ברגע אחד הבנתי מה צריך לעשות, אני מרוכז מאוד ומשאיר לעצמי את המחשבות האחרות”.

ריבקין המשיך והבהיר כי איננו מפחד: “אני לא אתן פרס לטרור. הם לא יפחידו אותי, אנחנו נזקוף ראש ואנחנו ננצח”.

בהמשך דבריו ביקש ריבקין להעביר מסר לממשלת ישראל: “המסר שלי לממשלה כמו שהרבי אמר: עצם הדיבור על מסירת שטחים זה גורם סכנת נפשות למליוני יהודים ואסור לדבר על כך בשום אופן בשום צורה שהיא.

“היו אלפים שלא זכו למסיבת עיתונאים כזאת. אני קמתי מהמתים כדי להעביר את המסר הזה”, הסביר את הסיבה שבגללה חשוב לו לומר את הדברים. “הארץ הזאת שלנו, אסור לנו לוותר עליה. עלינו לזקוף קומה. יש לנו עם מקסים וארץ מקסימה. בואו ננצח. חייבים למגר את הטרור בצורה הכי קשוחה שיש”.

ריבקין נדקר ביום רביעי בלילה בתחנת דלק בכניסה לגבעת זאב. המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ביר נבאללה הסמוכה בן 17, נוטרל ונתפס.