הרב אהרונוב כתב רגע לפני שנכנס בשערי הכלא: “עומד כאן בגו זקוף”

יוני גרין
|
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 17:16
ראש מערך השליחות של חב”ד בישראל, שהחל לרצות היום עונש מאסר של שנתיים, במכתב מרגש: “אלו אינם רגעים קלים עבורי. בלהט העשייה והאתגרים העצומים בהם פעלנו, היו אנשים שלא נהגנו בהם בכבוד הראוי – וזו העת לבקש את סליחתם” • “שליחות היא משימה בלתי פוסקת ובלתי נפסקת והיא בכל מקום ובכל זמן” • המכתב המלא

הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש מערך השליחות של חב”ד בישראל, שהחל לרצות היום עונש מאסר של שנתיים, שיגר מכתב מרגש למאות שלוחי חב”ד בארץ.

אהרונוב, לשעבר יו”ר צעירי חב”ד, הורשע על יסוד הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ושימוש במרמה, ערמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס, בהיקף של מיליוני שקלים.

נציגת הפרקליטות ציינה בדיון שהתקיים בבית המשפט בצורה ברורה: “הרב אהרונוב אינו נחשד ואינו מואשם בלקיחת סכום כלשהו לכיסו הפרטי”.

וכך כתב:

“אחיי היקרים, צבא השלוחים והשלוחות, רבני ועסקני חב”ד ומשפחות אנ”ש חסידי חב”ד די בכל אתר ואתר

בעומדי מול שער ברזל שבעוד דקות אחדות ייסגר מאחוריי, מתחזקת אצלי האמונה הטהורה שהמטען אותו נושאים כולנו, חייליו הנאמנים של הרבי, אין כוח בעולם שיוכל לו, לא לשוברו ולא לנצחו.

אלו אינם רגעים קלים עבורי, עבור בני משפחתי היקרים ועבור כל מפעל השליחות וזרועותיו הפועלים בכוחו של המשלח. גם ברגעים אלו אין כל ספק שהרבי נמצא איתנו וימשיך ללוות את כולנו בחילא יתיר.

הנני מלא הוקרה והערכה לגדלות הנפש של שלוחים, חסידים, חברים, שותפים לעבודה בצאגו”ח ושאר המוסדות, זבולונים וישכרים כאחד, אשר נפגעו גם הם וחלקם בצורה כואבת מאוד בעקבות מעשים שלא יעשו, מי בשליחותו ומי במעמדו, מי בפרנסתו ומי בממונו ולמרות הכל הם גילו ומגלים גדלות נפש, גדלות של מעבירים על מידותיהם, גדלות של נעלבים ואינם עולבים, גדלות של מסירות נפש בו גם משפחתם הרחבה משלמת מחיר כבד.

כמעט 40 שנות עשייה ושליחות בהם פעלנו ככל יכולתנו לבצע את המשימות שהוטלו עלינו על הצד הטוב ביותר.

אין ספק כי בלהט העשייה והאתגרים העצומים בהם פעלנו, היו אנשים שלא נהגנו בהם בכבוד הראוי, הדברים לא נעשו חלילה במזיד וזו העת לבקש את סליחתם.

שליחות היא משימה בלתי פוסקת ובלתי נפסקת והיא בכל מקום ובכל זמן. השליחות שהוטלה עלי לא פסקה ולו לרגע, כל עוד רוחי באפי הנני חייל בצבא השלוחים ובשליחות הזו כולנו פועלים.

מתוך שליחות זו עומד אני ברגעים אלה כאן בגו זקוף ואומר בקול רם: אין ספק שהרבי איתנו ומברך את כולנו בבני חיי ומזוני רוויחא ובכולם רוויחא ובע”ה נזכה כולנו לגרום אך ורק נחת רוח לרבי מתוך בריאות נכונה ושלימה ובקרוב ממש נזכה לראות בעיני בשר בגאולה האמיתית והשלימה ותיכף ומיד ממש.

בהערכה ותודה מקרב לב,

הרב יוסף יצחק אהרונוב”

לפי האישום, במסגרת שליטתו המוחלטת והבלעדית בעמותה ועל מנת לקבל כספים במרמה בהיקף של מיליוני שקלים, ניהל אהרונוב את פעילותה הפיננסית של עמותת צעירי חב”ד בשני מישורים: האחת גלויה לכל והשנייה נסתרת מעיני החשב ורואה החשבון של העמותה ונסתרת מרשם העמותות ורשויות המדינה.

אהרונוב קיבל במרמה כספי תרומות שיועדו לחב”ד על ידי כך שפתח חשבון בנק פרטי בבעלותו על שם “חב”ד צ’רנוביל צ’ילדרן” והורה לתורמים מחו”ל להעביר לחשבון הנ”ל כספים. בהמשך הורה אהרונוב להנהלת החשבונות של העמותה לא לרשום את מלוא התרומות אשר הועברו לאותו חשבון וכן לרשום תרומות שנתקבלו – כהלוואות.

כתוצאה מפעולותיו קיבל אהרונוב לידיו כ-3.5 מיליון ש”ח והעלים הכנסות נוספות, וכן סייע לעובדי העמותה להעלים הכנסות ולקבל תמיכות ממשרד החינוך שלא כחוק.

הסניגור, עו”ד נתי שמחוני, התייחס בדיון בבית המשפט לזמן הרב שחלף מאז החלה החקירה, וטען כי המשטרה עצרה במתכוון את אהרונוב ערב חתונת בנו, אליה הגיע תחת מגבלות ופיקוח. עוד הרחיב את הדיבור על מפעלי העמותה, ובראשם פרויקט ילדי צ’רנוביל, שלדבריו יש לזקוף לזכותו של אהרונוב אישית.

לדברי שמחוני, מבצע זה היה כרוך בהוצאת כספים במזומן ובין היתר בתשלום שוחד לפקידים באוקראינה, ולכן פעל אהרונוב כפי שפעל – וכי איש אינו טוען שלקח את הכספים לכיסו.

הפרקליטות מצידה הפצירה בפני השופט להעניק משקל סגולי רב לעינוי הדין הממושך, למעלה משמונה שנים, שעבר אהרונוב וכן ביקשה להביא בחשבון את שליחותו למען עם ישראל בכל שנות פעילותו.