הת”תים החליטו: מחרימים הפיקוח וההשתלמויות של המחוז החרדי

יוסף גרינבוים
|
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 15:48
מנהלי ת”תים התכנסו בבני ברק קראו להחרים את המחוז החרדי “כמחאה על התנכלות משרד החינוך ברוחניות ובגשמיות” • החליטו: “אין לשתף פעולה כלל עם הפיקוח, או ללכת להשתלמויות, עד שתשתנה החלטת ועדת הרבנים”

מחריפים צעדים: בבני ברק התכנסו בצהרים (שלישי) מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ – המייצגים את מגוון המגזרים בציבור החרדי – באולמי ווגשל, לכנס זעקה ותפילה כנגד התערבות המחוז החרדי של משרד החינוך בתכני הלימודים, בפיקוח ובקבלת התלמידים למוסדות החינוך.

בכינוס השתתפו חברי מועצת גדולי התורה וחברי ועדת הרבנים לעניני חינוך שמונו על ידי מועצות גדולי התורה.

לאחר אמירת פרקי תהילים על ידי הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת ‘קרית מלך’,  נשא הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת ‘חברון-גבעת מרדכי את המשא המרכזי, שקרא למאבק מלוכד של כלל הציבור החרדי.

“אנחנו לא מחפשים סתם ליצור חיכוך, אבל במה שנוגע ליסודות החינוך הטהור, במה שצריך להתנגד – נתנגד כולנו”, אמר.

בסיום הכינוס הוקראו ההחלטות:

“א. אנו פונים לראשי השלטון ולראשי משרד החינוך ומבקשים על נפש ילדנו דור העתיד, אל תגעו במשיחי. תנו לנו להמשיך ולחנך את בנינו ובנותינו ברוח ישראל סבא.

ב. אנו פונים לכל מי אשר בכוחו לעזור: דעו, כל הקשיים שמשרד החינוך מערים בדרכינו, גם הרוחניים וגם הגשמיים (כל הנהלים למיניהם, נוהל רישוי איתנות פיננסית, נוהל רישום וקבלת תלמידים ועוד שלל גזירות הנוחתות עלינו השכם והערב באיצטלה של סדר ושקיפות), הכל הוא למען אותה מטרה – להצר את צעדינו ולהקשות עלינו, על מנת שבסופו של דבר נכנע ונכרע לבעל.

ועל כן אנו מתחננים בפני בורא עולם שיעזור לנו לשמור על פך השמן הטהור תשב”ר. ומבקשים מכל מי שבידו לעשות – דעו עתיד ילדינו בסכנה.

ג. כוחנו באחדותינו ועל מנת לנצח במאבק הצודק עלינו להיות מאוחדים ונחושים, וכמחאה על התנכלות משרד החינוך ברוחניות ובגשמיות, אין לשתף פעולה כלל עם הפיקוח, או ללכת להשתלמויות, עד שתשתנה החלטת ועדת הרבנים, והמפקחים והמפקחות יידעו בדיוק במה מותר להם להתערב ובמה לא.

ד. ועדת הרבנים תפרסם לציבור מידי תקופה את הת”תים הכפופים להוראותיהם, ומכלל הן נשמע לאו”.

בסיום מבקשים המנהלים מהנציגים החרדיים בכנסת לדאוג למאות אלפי הורים שמצבם הכלכלי קשה ואלפי מלמדים שמשכורתם נשחקה – שידאגו להגדלת התקציב של תלמודי התורה “באופן משמעותי”.

צפו בגלריה מהכינוס • צילום: יהודה פרקוביץ