עיתון ביוהנסבורג: חסידי הרב ברלנד קראו לרצח הרב של דרום אפריקה

חיים טוויל
|
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 10:46
לאחר שהמשטרה המקומית ביוהנסבורג פשטה על המתחם שבו השתכן ראש קהילת ‘שובו בנים’ שנמלט מישראל, קראו חסידיו להחיל ‘דין רודף’ על הרב וורן גולדשטיין •הסיבה: לטענתם הוא הסגיר למשטרה את מקום המסתור

חסידיו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב,  שנמלט מישראל לאחר שהיה מבוקש לחקירה בחשד שביצע מעשים חמורים, סבורים כי הרב וורן גולדשטיין, רבה של דרום אפריקה, הסגיר למשטרה את מקום מחבואו של הרב ברלנד ביוהנסבורג – ובעקבות כך קראו לרצוח אותו במסגרת ‘דין רודף’.

העיתון ‘יוהנסבורג סאנדיי טיימס’ דיווח כי לפני עשרה ימים פשטה המשטרה המקומית על בית המלון שבו התגוררו הרב ברלנד וחסידיו. הרב ברלנד הצליח להימלט.

מאז נמלט הרב ברלנד מישראל לפני כשלוש שנים, הוא שהה במרוקו, זימבבואה והולנד, שאף עמדה להסגירו לישראל. הוא נמלט למרות התנאים המגבילים בהם היה נתון וחזר לדרום אפריקה. לאחרונה דווח כי קיבל אזרחות דרום אפריקאית.

לפני כמה חודשים קרא גולדשטיין לבני קהילתו שלא לקבל את הרב ברלנד ואת חסידיו.

לפי דיווח של צביקה קליין באתר nrg, בקהילה היהודית של דרום אפריקה הגיבו על האיומים ברצח, בקריאה לרב ברלנד “לחזור לישראל במהרה כדי שיעמוד מול הכרעת הדין על המעשים שנטען שביצע ובעקבותיהם יש נגדו צו הסגרה בינלאומי.

“אנו מגנים את השקרים חסרי הבסיס וההסתה נגד הרב הראשי שלנו, בייחוד זה הרומז כי הרב הראשי אחראי להשתלטות המשטרה על הקמפוס של ברלנד”.