מזל טוב, אבא: ועדת השרים אישרה לך חופשת לידה של שמונה ימים

הצעת החוק שקובעת כי אבות טריים יוכלו לקבל 8 ימי חופש, עברה בוועדת השרים לחקיקה • "גם לאבות מגיע להיות עם התינוקות שרק נולדו, וגם לנשים מגיע שהאב יוכל להיות לצדן"
נחמן גור
כ"א שבט התשע"ו / 31.01.2016 17:49

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) לתמוך בהצעת החוק של ח”כ תמר זנדברג ממרצ, בשיתוף חברי כנסת נוספים, שמטרתה להבטיח ‘חופשת אבהות’, לצד זו הניתנת לאימהות.

ההצעה המדוברת קובעת, כי אב טרי יוכל לקחת חופשת לידה של 8 ימים, מתוכם 5 ימי מחלה על חשבון המעסיק ועוד שלושה ימים כימי חופש על חשבונו.

ההצעה נועדה להתמודד עם מציאות שבה גם כאשר היום יכולים בני זוג להתחלק בחופשת הלידה, בימים הראשונים אחרי הלידה האב מחויב לחזור לעבודתו והאם הצעירה נותרת לטפל בתינוק לבדה.

יו”ר ועדת העבודה אלי אלאלוף: “הצעת החוק היא צעד חשוב ופורץ דרך לקידום תפיסה הורית שוויונית. כעת משהצעת החוק קיבלה את תמיכת ממשלה, ועדת עבודה ורווחה בראשותי תפעל לקידום יעיל וענייני של החוק, על מנת להביא לתיקון המיוחל בהקדם”.

גם שר החקלאות אורי אריאל תמך בהצעה:  “גם לאבות מגיע להיות עם התינוקות שרק נולדו, וגם לנשים מגיע שהאב יוכל להיות לצדן באותם רגעים רגישים וחשובים של הרחבת המשפחה. זהו חוק נכון ומתבקש שאני שמח שהיתה לי הזכות להיות מיוזמיו לפני שלוש שנים, ושח”כ תמר זנדברג מקדמת אותו גם בכנסת הנוכחית”.

משרד הכלכלה, שבעבר תמך בהצעה, הביע בשבוע שעבר התנגדות נחרצת, בטענה כי הדבר עלול לפגוע קשות בעסקים קטנים. טענות משרד הכלכלה הכעיסו מאוד חלק מהמשתתפים בדיון: השר זאב אלקין מליכוד, שלפני שבוע חגג את הולדת בתו, אמר במרירות שעל פי אותו עיקרון צריך גם לבטל את חופשת הלידה לנשים.

לבסוף הוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע, במהלכו הושגו הסכמות שאפשרו את העברת החוק בוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות