תוצאות סקר הפופולריות ב’ליכודיאדה’: מי יצא כוכב?

במסגרת ועידת הליכודיאדה שנערכה בסוף השבוע באילת, נערכו פריימריז מדומים כדי לבחון את הפופולאריות של חברי הכנסת ושרי הליכוד • מי חגג ומי אמור להיות מודאג?
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשע"ו / 30.01.2016 22:03

במסגרת הליכודיאדה, הוועידה של הליכוד שהתקיימה השנה לראשונה בסוף השבוע במלון באילת, נערכו פריימריז מדומים כדי לבחון את הפופולאריות של חברי הכנסת ושרי הליכוד כשנה לאחר בחירתם לכנסת – וכדי לבדוק כיצד צפויה להיראות רשימת הליכוד לכנסת הבאה.

בפריימריז התמודדו כל נבחרי המפלגה בכנסת, לצד פעילים מרכזיים מסניפי הליכוד.

כל אחד מבאי הועידה, שהוא גם חבר ליכוד, היה רשאי להצביע בעמדת קלפי ממוחשבת, לאחר שהזדהה וקיבל קוד אישי להצבעה, למניעת כפל הצבעות.

הפריימריז היו מדומים אולי, אבל האווירה מסביב הייתה כאילו מדובר בפריימריז לכל דבר: המתמודדים הסתובבו בין באי הוועידה, העמידו שלטים ודוכני הסברה, חילקו פליירים וניסו לשכנע כל בוחר פוטנציאלי להצביע עבורם.

והרי התוצאות:

בראש הרשימה נבחרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ואחריה השר לביטחון פנים גלעד ארדן. למקום השלישי הגיע שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס.

בהמשך העשירייה הראשונה נמצאים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרת התרבות והספורט מירי רגב, חבר הכנסת אבי דיכטר, שר התיירות יריב לוין, יו”ר הקואליציה צחי הנגבי וסוגר את העשירייה, שר התחבורה ישראל כ”ץ.

חברי הכנסת החדשים יחסית במפלגה נכנסו אל העשירייה השנייה: מיקי זוהר (מקום 11), אמיר אוחנה (מקום 15) ואורן חזן סגר את העשירייה (מקום 20).

ג’ודי ניר מוזס שלום, שבשבועות האחרונים תקפה שוב ושוב את ראש הממשלה, רשמה כניסה אל המקום ה-34 בפריימריז.

שר האנרגיה יובל שטייניץ וסגנית השר ציפי חוטובלי נדחקו אל המקומות 36 ו-37.

שאלה נוספת, שנשאלו הבוחרים לאחר שבחרו במועמדים לרשימת הליכוד, הייתה: “האם את\ה תומך\ת בהצטרפותו של גבי אשכנזי לנבחרת הליכוד?”

לפי הסקר, הדעות חלוקות: 45% נגד הצטרפותו ו- 44% בעד  (11% נמנעו).

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הועמד לבחירה ועל כן הוא גם לא מופיע ברשימה.

כמו כן, שריוני המחוזות השונים והשריונים לנשים חדשות ולצעירים ברשימה הארצית נלקחו בחשבון, ואילו שריונים שקבע ראש הממשלה לרשימת המפלגה לכנסת ה-20, נספרו כמקומות רגילים ברשימה.

ליכודיאדה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היתי מורידה כמה פופלרים מהרשימה
    22/02/2016 15:18
    סימה
  1. מס’ 1 מס’4 מס’ 5 ומס 14.הם מיותרים בליכוד אצלהם הכל אינטרס אישי ולכן גם לא הבחר בהם. את בגין לא שמעתי פעם אחד שהוא עולה לדוכן הכנסת ומדבר האיש זה לא מה שהיה פעם את מס 1 אני לא סובלת מלקקת וכמו כן את שר הבטחון ואת יושב ראש הכנסת הוא הפך את הכנסת כמו רובי לשוק עזה צעקות צווחות והוא יושב בשקט.