בית המשפט הכריע: נכסי מוהאר”ש שיק זצ”ל ינוהלו על ידי בנו רבי משה

בית המשפט לענייני משפחה העניק את סמכויות ניהול נכסי הקהילה לבנו של מוהרא"ש שיק זצ"ל • מקורביו: "נסתם הגולל על ניסיונם של גורמים בקהילה להשתלט על המבנים" • רבני קהילת ברסלב ביבנאל הכריזו על שלום בקהילה
יוסף גרינבוים
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 16:10

האם הסאגה שנמשכה מאז פטירת מוהרא”ש שיק זצ”ל, שהשבוע צוין יום ההילולא הראשון שלו, הגיעה לסיומה?

שופט בית המשפט לענייני משפחה בטבריה הוציא השבוע צו למינוי מנהל עיזבון לנכסי הקהילה, שהיו רשומים על שם הרבנית שיפרה שיק ע”ה.

על פי הצו, הצוואה של הרבנית שרירה וקיימת והנכסים יועברו על שם נכדיה, שני בניו של בנה – הרב משה שיק.

השופט קבע עוד כי בשנתיים הקרובות, הרב משה שיק ינהל את העיזבון בפועל.

הרב שיק

מקורביו של הרב משה שיק אמרו לחרדים 10: “בזה נסתם הגולל על ניסיונם של גורמים בקהילה להשתלט ולרשת את אותם המבנים, והשלום שב לשכון בקרב אנשי הקהילה”.

לדבריהם, “כפי שגם נכתב בצוואה, ישמעו כל חברי ומנהלי העמותות להוראותיו של הרב משה שיק, שישוב לפקח על ניהול הקהילה כבימים עברו, כבר בימים הקרובים, ולפתח את מוסדותיה, בגיבויים של רבני בית ההוראה ביבנאל, ועסקני ונכבדי הקהילה”.

לדברי הרב משה שיק, הוא עומד “להפעיל את כל המוסדות ביתר שאת וביתר עוז להגדיל תורה ולהאדירה ולנהל את המבנים והמוסדות שהקים אביו, כפי שהיה, במתכונתם הנוכחית ואף לשפר ככל האפשר וכפי שפעל למען הקהילה במשך כל השנים”.

הרב שיק

מקורביו אומרים, כי “אין בכוונתו לנטור לאלו שהפיצו שמועות כאילו רצונו לסגור ולנכס לעצמו את המבנים שהיו בשימושה של הקהילה”.

בתוך כך הכריזו בקהילה המפולגת על קץ המחלוקת.

הצעד בוצע לאחר שבשבוע האחרון התכנסו רבני הקהילה והעניקו גיבוי מלא לרב הקהילה,  הרה״צ רבי יצחק שמואל אהרן לעזער, לפעול למען השלום והאחדות.

הרב שיק

במכתבים ששיגר הרב לעזער אל בני הקהילה, הוא קרא להשכין שלום ולפעול מתוך אחדות בין החסידים.

בקהילת ברסלב ביבניאל אומרים: “באורח פלא פסק הדין התקבל ממש ערב ההילולא, ובאורח נס גם השלום שב על כנו לקהילה, כי זה היה רצונו האמיתי של הצדיק שלא יהיו מריבות ומחלוקות”.

המכתבים של הרב הרב לעזער, שהניעו את השלום בקהילה:

הרב שיק

הרב שיק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין שלום לרשעים
    29/01/2016 07:33
    אחד שמבין
  1. יש שם כמה רשעים שישרפו האחד את הזולת.
    זה מידיעה ברורה, וכבר היו דברים מעולם.