כך אישפז הדובר של העיר אלעד בז מצוי שנפצע בבית חולים לחיות בר

שיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות ודובר עיריית אלעד - שהוא גם צפר חובב - הוביל להצלת בז מצוי שנמצא במרפסת בית בעיר החרדית, כשהוא פצוע ברגלו • כעת הוא מחלים בבית החולים לחיות בר בספארי
אבי כץ
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 13:41

באחד הערבים השבוע, פנו נציגי רשות הטבע והגנים ויחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות אל חיים לוריא, דובר ראש העיר אלעד וצפר חובב, וסיפרו כי הגיעה אליהם פניה מתושב העיר, על מציאה שמצא במרפסת ביתו:  ציפור פצועה.

הנציגים ביקשו את סיוע העירייה בהעברת הציפור לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן.

מספר לוריא: “התקשרו אלי בועידה איש רשות הטבע והגנים ואיש יחידת הפיצו”ח, שלמשרד החקלאות הגיע דיווח מתושב העיר שמצא במרפסת ציפור פצועה. והוא לא יודע מה לעשות. 

“יחידת הפיצו”ח פנו לאחראי האזורי של רשות הטבע והגנים, עמי לזר, שמכיר אותי ואת חיבתי לציפורים, ושאל איך העירייה יכולה לעזור.

בז, אלעד

“הפעלתי את אפי שטרן, ויצרנו קשר עם בית החולים לחיות בר בספארי, והעברנו את הציפור – בז מצוי, שהוא מין מוגן – שהיה פצוע ברגלו.

“הבוקר אמרו לי שהבז סובל מנמק חלקי ברגל, ובהמשך יידעו אם הוא יוכל להשתחרר לטבע”.

הבז הוא עוף דורס מוגן, המצוי בישראל בכל חלקי הארץ. מקום חיותו מתפרש גם על שטחים חקלאיים, אך גם בשטחים עירוניים. הוא ניזון בין השאר ממכרסמים, ובכך מסייע לחקלאות בישראל במיגור עכברים ומזיקים.​

בז, אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לוריה איש יקר
    28/01/2016 20:16
    איש
  1. מכיר אותו אישית הוא איש יקר שעושה עבודת קודש כל השנה כל הכבוד לו