היזם הוכפש והודיע: סוגר החברה • מאות חרדיות עלולות לאבד עבודתן

נחמן גור
|
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 01:13
חברת ‘נט סורס’ של היזם החרדי הלל יעקובזון, המפעילה מוקדים בירושלים ובית שמש, תיסגר לאחר שהעובדות ניסו להתאגד בהסתדרות – ובעלי החברה הוכפשו כ”מעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים” • רק לאחר הודעת הסגירה, התעשתו העובדות וביקשו את סליחת הבעלים: “מצפונינו לא מאפשר לנו להמשיך בחיינו כך”

האם מאות נשים יאבדו את מקום עבודתן?

חברת נט-סורס, הפעילה בירושלים ובית שמש, היא חברה בבעלות היזם החרדי הלל יעקובזון, העוסקת במתן שירותי טלפון עבור חברות תקשורת בארץ. השבוע, לאחר הכפשות כלפיו וכלפי מנבלי החברה, הוא החליט לסגור את המיזם.

יעקובזון, איש עסקים המתפרנס מעסקי נדל”ן, הקים את חברת נט-סורס כדי לספק תעסוקה למאות נשים וגברים חרדיים.

“הלל מחזיק את העסק הזה בעור שיניו, רק בגלל שלבו ער למצוקת האברכים”, אומר מקורב לו לחרדים 10. “את כספו הוא עושה מעסקי הבנייה. המפעל הזה הוא על טהרת החסד”.

אלא שבשבועות האחרונים החלו העובדות להתארגן, בעזרת גורמים מחוץ לחברה, כדי להתנהל מול ההנהלה.

העובדות טענו כי לא הצליחו להידבר עם ההנהלה הבכירה של החברה, ולכן פנו אל ההסתדרות החזקה. עם ההצטרפות להסתדרות טענו שם: “מר יעקובסון השתתף בפעילות אסורה באופן אישי – להפריע להתארגנות, במטרה לעכב אותה או לגרום לחיסולה המיידי”.

ההתארגנות החדשה, כמו גם ההאשמות שהוטחו בו, פגעו ביעקובזון, שהחליט לסגור את החברה.

במכתב ששלח לעובדות כתב: “בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה.

“לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נט סורס בירושלים ובבית שמש.

“משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים”.

לחרדים 10 נודע, כי מאחורי ההתארגנות של העובדות עומד גורם שהשתייך בעבר לתנועת ש”ס. “הגורם ביקש לעשות הון פוליטי בצירוף מאות עובדים להסתדרות, בלי לחשוב על התוצאות האפשריות של מעשיו”, טוען אחד מהמעורבים בפרשה.

מקורב ליעקובזון אמר לחרדים10: “הלל מצידו נותן את מפתחות העסק לכל מי שירצה. הוא לא מעוניין להמשיך ופורש בצער. כואב לו על העובדות ועל הטמטום של הפעיל מההסתדרות. כל העובדות שפותו על ידו לחתום שהן מצטרפות להסתדרות כעת מתחרטות”.

מכים על חטא

ההודעה של יעקובזון על סגירת החברה הכתה את העובדות בתדהמה. אלו הבינו, באיחור, כי הן עומדות בפני איבוד מקום עבודתן.

במכתב שנשלח ליעקובסון כתבו חלק מן העובדות: “לכבוד ר’ הלל יעקובזון, אנו החתומות מטה פונות אליך, מכבדות מעריכות ומוקירות תודה על פועלך… רוצות אנו להבהיר את כוונתינו שלא היה בה יותר מן הרצון להיטיב ולשפר. בתום לב, פנינו להסתדרות… אנו מבקשות את סליחתך על הצער הרב שנגרם לך ולחברה.

“מצפונינו לא מאפשר לנו”, כותבות העובדות, “להמשיך בחיינו כך בידיעה כי אדם שפעל והקים חברה והשקיע כל כך הרבה משאבים ומאמצים כדי לעשות טוב לכל כך הרבה אנשים, קיבל כזה משוב נוראי וכפיות טובה כל כך גדולה”.

העובדות מבהירות במכתבן כי הן מוציאות עצמן מן ‘ועד הפעולה המיוצג על ידי ההסתדרות הכללית’.

מסמכים, נט סורס

במכתב נוסף שפורסם בין עובדות החברה נכתב: “דיברתי עם אנשים שמבינים והם אמרו לי שזו חברה פרטית והבעלים לא חייב כלום לעובדים וכיול לסגור את החברה מתי שבא לו.

“והרגע הזה כנראה לצערינו הגיע, שכן אם הוא השקיע כסף בחברה ואנחנו לא מעריכות זאת למה שימשיך לקיים את החברה?”

הכותבת מודה כי היא מבינה”שאין דרך חזרה, ואין לי סיכוי כמעט למצוא עבודה אחרת..”, אולם היא מבקשת מחברותיה: “בואו נעזוב את המריבות בינינו, בואו ננסה להציל עכשיו מה שאפשר”.

מסמכים, נט סורס

מקורבים ליו”ר ש”ס התערבו בימים האחרונים בפארה וניסו לבצע מספר פעולות כדי להציל את מקום עבודתן של הנשים.

גם אברהם מיכאלי, שנכנס לאחרונה לתפקיד יו”ר ש”ס בהסתדרות, ניסה למזער את הנזקים – אך ללא הצלחה.

מתברר, כי כדור השלג כבר החל להתגלגל ו”מי יודע כמה בתים יאבדו את מקום פרנסתם בעקבות הסיפור המביש”, אומר מקורב ליעקבזון.