היזם הוכפש והודיע: סוגר החברה • מאות חרדיות עלולות לאבד עבודתן

חברת 'נט סורס' של היזם החרדי הלל יעקובזון, המפעילה מוקדים בירושלים ובית שמש, תיסגר לאחר שהעובדות ניסו להתאגד בהסתדרות - ובעלי החברה הוכפשו כ"מעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים" • רק לאחר הודעת הסגירה, התעשתו העובדות וביקשו את סליחת הבעלים: "מצפונינו לא מאפשר לנו להמשיך בחיינו כך"
נחמן גור
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 01:13

האם מאות נשים יאבדו את מקום עבודתן?

חברת נט-סורס, הפעילה בירושלים ובית שמש, היא חברה בבעלות היזם החרדי הלל יעקובזון, העוסקת במתן שירותי טלפון עבור חברות תקשורת בארץ. השבוע, לאחר הכפשות כלפיו וכלפי מנבלי החברה, הוא החליט לסגור את המיזם.

יעקובזון, איש עסקים המתפרנס מעסקי נדל”ן, הקים את חברת נט-סורס כדי לספק תעסוקה למאות נשים וגברים חרדיים.

“הלל מחזיק את העסק הזה בעור שיניו, רק בגלל שלבו ער למצוקת האברכים”, אומר מקורב לו לחרדים 10. “את כספו הוא עושה מעסקי הבנייה. המפעל הזה הוא על טהרת החסד”.

אלא שבשבועות האחרונים החלו העובדות להתארגן, בעזרת גורמים מחוץ לחברה, כדי להתנהל מול ההנהלה.

העובדות טענו כי לא הצליחו להידבר עם ההנהלה הבכירה של החברה, ולכן פנו אל ההסתדרות החזקה. עם ההצטרפות להסתדרות טענו שם: “מר יעקובסון השתתף בפעילות אסורה באופן אישי – להפריע להתארגנות, במטרה לעכב אותה או לגרום לחיסולה המיידי”.

ההתארגנות החדשה, כמו גם ההאשמות שהוטחו בו, פגעו ביעקובזון, שהחליט לסגור את החברה.

במכתב ששלח לעובדות כתב: “בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה.

“לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נט סורס בירושלים ובבית שמש.

“משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים”.

לחרדים 10 נודע, כי מאחורי ההתארגנות של העובדות עומד גורם שהשתייך בעבר לתנועת ש”ס. “הגורם ביקש לעשות הון פוליטי בצירוף מאות עובדים להסתדרות, בלי לחשוב על התוצאות האפשריות של מעשיו”, טוען אחד מהמעורבים בפרשה.

מקורב ליעקובזון אמר לחרדים10: “הלל מצידו נותן את מפתחות העסק לכל מי שירצה. הוא לא מעוניין להמשיך ופורש בצער. כואב לו על העובדות ועל הטמטום של הפעיל מההסתדרות. כל העובדות שפותו על ידו לחתום שהן מצטרפות להסתדרות כעת מתחרטות”.

מכים על חטא

ההודעה של יעקובזון על סגירת החברה הכתה את העובדות בתדהמה. אלו הבינו, באיחור, כי הן עומדות בפני איבוד מקום עבודתן.

במכתב שנשלח ליעקובסון כתבו חלק מן העובדות: “לכבוד ר’ הלל יעקובזון, אנו החתומות מטה פונות אליך, מכבדות מעריכות ומוקירות תודה על פועלך… רוצות אנו להבהיר את כוונתינו שלא היה בה יותר מן הרצון להיטיב ולשפר. בתום לב, פנינו להסתדרות… אנו מבקשות את סליחתך על הצער הרב שנגרם לך ולחברה.

“מצפונינו לא מאפשר לנו”, כותבות העובדות, “להמשיך בחיינו כך בידיעה כי אדם שפעל והקים חברה והשקיע כל כך הרבה משאבים ומאמצים כדי לעשות טוב לכל כך הרבה אנשים, קיבל כזה משוב נוראי וכפיות טובה כל כך גדולה”.

העובדות מבהירות במכתבן כי הן מוציאות עצמן מן ‘ועד הפעולה המיוצג על ידי ההסתדרות הכללית’.

מסמכים, נט סורס

במכתב נוסף שפורסם בין עובדות החברה נכתב: “דיברתי עם אנשים שמבינים והם אמרו לי שזו חברה פרטית והבעלים לא חייב כלום לעובדים וכיול לסגור את החברה מתי שבא לו.

“והרגע הזה כנראה לצערינו הגיע, שכן אם הוא השקיע כסף בחברה ואנחנו לא מעריכות זאת למה שימשיך לקיים את החברה?”

הכותבת מודה כי היא מבינה”שאין דרך חזרה, ואין לי סיכוי כמעט למצוא עבודה אחרת..”, אולם היא מבקשת מחברותיה: “בואו נעזוב את המריבות בינינו, בואו ננסה להציל עכשיו מה שאפשר”.

מסמכים, נט סורס

מקורבים ליו”ר ש”ס התערבו בימים האחרונים בפארה וניסו לבצע מספר פעולות כדי להציל את מקום עבודתן של הנשים.

גם אברהם מיכאלי, שנכנס לאחרונה לתפקיד יו”ר ש”ס בהסתדרות, ניסה למזער את הנזקים – אך ללא הצלחה.

מתברר, כי כדור השלג כבר החל להתגלגל ו”מי יודע כמה בתים יאבדו את מקום פרנסתם בעקבות הסיפור המביש”, אומר מקורב ליעקבזון.

הדפס כתבה

29 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אני סגרתי מעון לא רווחי לאחר שהורים ועובדות כפויי טובה
    28/01/2016 08:43
    יובל
  1. דברו לשון הרע ללא סוף, ולא האמינו שהמעון פשוט לא רווחי, וניסו לנצל ללא סוף

    • אברך   31/01/2016 12:23

      ומבלי לגזול עובדות שגם כך עובדות בשכר מינימום, כנראה שכדאי לך לסגור את בית העסק ולפרוש בשיא.
      כנ”ל ליעקבזון. יש עסקי סטרט-אפ מצליחים שמשלמים לעובדי היי-טק 60 ש”ח לשעה, ואם יעקבזון לא מצליח בלי קומבינות ועושק החרדיות השבויות שלו כנראה שהוא פשוט מנכ”ל כושל ולחברה שלו אין עתיד, וראוי (כלכלית ורציונלית) שיסגור את כל עסקיו ויפרוש לעסקי גננות או יצירה בגבס.

      • אני   06/02/2016 01:41

        לא בהריון עם תנאי הפרדה ודת (וכנראה גם עם פה והתנהגות כמו שרואים כאן)
        מה גם שהמציאות היא שאין מהדמיונות שאתה חולם עליהם-אחרת אף אחת לא היתה עובדת במקום הזה!!!

  2. נציגת וועד בנטסורס
    28/01/2016 12:10
    נציגת וועד בנטסורס
  3. אני עובדת בנטסורס ואחת מהחברות וועד אף אחד מש”ס ולא משום מקום אחר איגד אותנו!!!
    הכל על דעת עצמנו בנות שסבלו יום יום שקיצצו להם במשכורות על סיבות לא הגיוניות(ילד חולה מעל יומיים ולכן הורדה של 20% מהשכר) יחס משפיל והכל בגלל היותנו חרדיות???
    אף אחד לא עשה חסד כשפתח את המקום הזה זה עסק ריווחי לכל דבר מי שרוצה לעשות חסד שיקים עמותה.
    וסתם כדרך אגב חני שרעבי היא מנהלת ולא נציגה שלא אחת קיצצה בעצמה לבנות ואיפסה בונוסים אז שלא תתיפייף
    אני עבדתי שם שנתיים וסבלתי….
    אז אם עושים כ”כ חסד אז איזה מן חסד זה לבוא ולסגור ל600 משפחות פרנסה על זה אין אחריות???

    • מאיר   28/01/2016 20:44

      מכיוון שמסתבר שאת יודעת שהעסק רווחי, ומכיוון שנראה שברור לך כיצד לנהל עסק, למה שלא תנצלי את ההצעה של הבעלים וקבלי את שליטה על העסק. ככה תוכלי להינות מכל הרווח, ולנהל אותו איך שבא לך? או שאולי יותר קל לדבר לשון הרע באינטרנט מאשר לקחת סיכון כלכלי אמיתי ולהחזיק עסק שמפרנס אנשים.

    • לאותה אחת שטוענת שזה עסק רווחי   28/01/2016 21:08

      אם את טוענת שזה עסק רווחי קחי את החברה ותנהלי אותה את הוא סוגר את החברה ומוכן להעביר את המפתחות לכל אחד שיחפוץ …אז בבקשה קחי יוזמה ותנהלי את את העובדות ותתני להן את התנאים הראוים

    • תשובה לועד   29/01/2016 09:12

      נציגת ועד מכובדה, רוצה לשפר שכר, רכשי השכלה במקצוע מכניס. לחמי על מקומך בשוק העבודה. אם את מוקדנית, אין יכולת לשלם יותר משכר מינימום גם אם תכפישי, תבזי, תקיזי דמים של היזם, תתאגדי וכו’. לא נעים לך לעבוד שם, עזבי, לכי. אבל לשחרר כל כך הרבה רוע לא יתן כלום לאף אחד. זה שאת חרדית, לא יתן לך יותר שכר, לא מגיע לך יותר מכל עובד ראוי אחר. את רוצה לרוץ לפוליטיקה תבחרי טיקט חיובי ולא הכפשות סדרתיות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/01/2016 11:11

      אם היו מקזזים לעובדת 20% מהמשכורת על היעדרות של יום אחד, העובדת הייתה תובעת בבית משפט ולא כותבת טוקבקים. חברת נטסורס מעולם לא עברה על חוקי העבודה, וכל עובדת קיבלה את המגיע לה על פי חוק ואף יותר.

  4. כתבה של שקרים
    28/01/2016 12:28
    רחל
  5. המקום הזה מנצל את העובדות החרדיות הם רוצות לקבל תנאים מינימליים וכבר מאיימים פשוט מפחיד איך שמציגים את זה אפילו הוא לא רוצה לדבר אם הנציגות בושה !!!!!!!!!!

    • היטק   29/01/2016 09:52

      לא קיבלת שכר מינימום, לכי בית משפט. קיבלת שכר מינימום ואת מצפה ליותר… לכי לראות רופא. את מוקדנית… מי שמצפה ליותר שתלך לעבוד במקום אחר.

  6. כל הכבוד להלל יעקובזון
    28/01/2016 15:35
    עידו
  7. אנשים לא יודעים כמה קשה לבעלי העסקים כאן בישראל, וחושבים שכולם חזירים שיושבים על מליארדים. כל מעסיק צריך לשלם ביטוח לאומי על העובד שלו (כן, לא רק שלוקחים מהמשכורת של השכיר עצמו, גם בעל העסק מוסיף עוד), תוסיפו הפרשות לפנסיה, ימי חופש/חופשת לידה (הכל בימיון המעסיק), יחד עם אגרת שילוט, מס הכנסה, לעמוד בתקנים שונים שהמחוקק דאג להמציא – והנה, זו התוצאה.
    לצד זה באים עובדים בסגנון סתיו שפיר ושלי יחימוביץ’, עם תפיסה כלכלית של צרות עין, קנאה, וכל מה שהתורה הקדושה יוצאת נגדו, ומשחקות אותה כאילו הן פה בשביל לדאוג לחלשים ולמסכנים.

    • חיים   31/01/2016 16:23

      הלל הוא כמו לבן שהחליף ליעקב את משכורתו עשרת מונים על מה אתה מדבר אדם שמנצל נשים תמימות עד שהגיעו למצב קשה שהמשכןרת שלהם ירדה בחצי על מה אתה מדבר קשקשן מענין איך אתה קשור אליו כל נשות ישראל צריכות לעשות את אותו הדבר אזה בגנים אם זה במעונות ואם זה בתי ספר חרדי לט שווא פחות

  8. הכל הבל הבלים כמאמר קוהלת!
    28/01/2016 16:34
    ברוך
  9. הסיבה היחידה לסגירתו של העסק היא כי אינו רווחי עבור בעליו. היזם החרדי מצא הזדמנות לפתיחת עסק עם עלות כח אדם מאוד נמוכה. הוא היה בטוח שבמגזר לא מתארגנים ולא מתלוננים. מהרגע שהבין שיצתרך לשלם שכר הוגן ידע שהעסק יהפוך לבלתי ריווחי ולכן סגר אותו.
    אין צידוק לקיומו של עסק אם הוא לא מספק פרנסה בשכר הוגן.

  10. שמאלים
    28/01/2016 17:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. רומסים זכויות פרט ונושכים את היד המאכילה אותם. ככה היה מאז ומתמיד.

  12. הלל יעקובזון לא עסקן אלא איש עסקים
    28/01/2016 20:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. אדם שמודיע שהוא סוגר את העסק כי “פגעו בו ” ופתחו לו וועד עובדים ולכן שולח 600 נשים הביתה הוא לא עסקן שפועל למען הציבור.
    הוא אפילו לא ישב לשמוע מה הדרישות שלהן פשות כולם הביתה.
    העובדה שהוא שולח עובדות שביכול יכתבו לו מכתב התנצלות רק מראה כמה הוא מנותק והעובדות לא מענינות אותו אלא הכסף
    אין שום סיבה שעובדות לא יתאגדו
    ואין שום זכות לאדם לקחת עובדות להבטיח להן תנאים משופרים ואחרי שנה או שנתיים לחייב אותן לחתום על חוזה חדש שמוחק את כל הבונוסים וההבטחות ולשלם להן שכר מינימום ומי שלא רוצה שתלך הביתה.

    • nils   29/01/2016 01:26

      במילא העסק יחוסל מעצמו.

  14. אל תשקרו את הציבור במכבסת מילים
    29/01/2016 08:29
    עובדת נטסורס
  15. הלל מושחת!!!!
    מנצל את מצוקת מחסור עבודה לנשים חרדיות ומעביד אותן בבזיון בהשפלה.
    שלא יספר סיפורים שהוא דואג לנשים חרדיות.
    אני עובדת שם!
    נשים יקרות לא נפחד נקום ונדרוש את המגיע לנו בצדק!

  16. כפיות טובה, חילול השם והכפשת פני יזם ברבים
    29/01/2016 09:00
    משה
  17. ברור מהסיפור שהיזם עבד כחוק ושילם מינימום כחוק, אחרת המלחמה נגדו היתה מתנהלת בבית-המשפט, ולא הכפשות בעיתונות. מי שללא השכלה, במשרת מוקדים, חרדית או לא, אל יצפו לשכר שונה ממינימום. הלקוחות כגון גולן לא ישלמו יותר. רוצים לשפר שכר, אני ממליץ על לימודים והשכלה במקצועות מכניסים כגון היטק. מי שבוחר בדרך הקלה, לנסות לשפר שכר ע”י השמצות והקזת דמים של היזם, כורת את הענף עליו הוא יושב!
    לא ראיתי את היזם נלחם ומשמיץ בחזרה, אז ברור לי שמדובר באמת בצדיק גדול שלא הגיע אלא לעבוד כחוק וביושר. הבית הזה נחרב כמו כל בית לפניו, בגלל לשון הרע. לכל אלו שהכפישו פניו בציבור, אולי זכו לכמה דקות של פרסום, אבל איבדו צלם אנוש.

    • דונדל   03/02/2016 15:13

      זכות ההתאגדות היא אחד מהם. 80% מהמעסיקים החרדיים לא משלמים אפילו דמי חופשה ולא מפרישים פנסיה. וסומכים שאף אחת לא תפנה להסתדרות או לביה”ד לעבודה. גם הרבה מעסיקים חילונים, אגב. אז זה בסדר כשאתה מעסיק סופר סת”ם שגם הוא עושה הרבה כסף מהעלמת המיסים, אבל כשאתה מעסיק נשים קשות יום בשכר זעום בכמות גדולה, הרשעות שלך גדולה מנשוא.

  18. קשקשן
    29/01/2016 11:28
    דוד
  19. האמת שמאחורי הידיעה היא כדלהלן: הלל יעקבסון חשב לעשות כסף על גב הבנות חסרות הפרנסה. יעסיק בנות חרדיות בשכר מינימום, יקבל קצבאות ממשרד הרווחה וכך יעשה כסף. וזה בסדר. אין משהו נגד זה שהוא יעשה כסף. רק אל תספר לנו סיפורים שעשית בשביל חסד.
    החברה לא מתנהלת כמו שצריך ואז מתברר להם שבשביל להרוויח כסף צריך להיות יעיל ולעבוד קשה וללקוחות יש דרישות ומשרד הרווחה לא מעביר את הכסף בדיוק בזמן הופה זה נהיה קשה, לא רווחי כמו שחשבנו. אז מורידים לבנות משכורות ופתאום התברר שבנות חרדיות בהריון כל שנתיים ויש חופשת לידה והלקוחות עצבניים. ואז מתברר שהבנות כועסות שמורידים להן במשכורת כי הן לא מוכנות לעבוד תמורת שכר זעום והן יודעות מה הן שוות בשוק העבודה והן יודעות שאם אתה מעסיק אותן אז אתה צריך לשלם שכר ראוי והן מתקוממות ויעקבסון נעלב. אבל הוא לא באמת נעלב, הוא רק כאילו נעלב ואם קודם הוא התעמר בבנות שלא יתאגדו ושישתקו כשמשלמים להן שכר עלוב ועוד אומרים להן להגיד לגביר תודה, עכשיו הוא עוד עושה עליהם מניפולציה כאילו הוא סוגר את העסק ולא תהיה להם עבודה. שטויות במיץ. אני אומר לכם שהוא לא סוגר שום עסק, הוא מוכר את העסק לאנשים שיודעים לעשות את העסקים הללו יותר טוב ממנו. זה הכל.

  20. סתם מעניין אם רק בחברה הזאת יש בעיות
    31/01/2016 00:46
    מובטל בטיטו
  21. מה קורה בכל המקומות האחרים, כמו בתי ספר לבנות, גני ילדים וכו’, כל המקומות שמעסיקים נשים חרדיות.
    האם שמה העובדות כן זכאיות לקבל תנאים הוגנים בעבודה או שמשה גפני נדבר לסיפור פה, כי פה אפשר לעשות הון פוליטי, אבל לוודא לשכר הוגן במשק החרדי האלטרנטיבי הוא לא יעשה.

  22. אני כמנהלת צוות יכולה להודות שיש ניצול מזעזע
    31/01/2016 05:46
    מנהלת צוות בנט סורס
  23. אני כמנהלת צוות במקום מודה שיש במקום ניצול של הנציגות הנציגות רובן אמהות שמתבקשות לבוא לעבוד בערבי חג ולא מקבלות תנאים בסיסים כפי שמגיע להן ולא פעם באות נציגות אלי בוכות שיש להם קושי ואני מעבירה את הפניות שלהם למנהלים אך נתקלת באתימות. יש ניצול ויחס מזלזל ובכלל לתייחס בכזאת התנגדות להקמת ועד רק מראה עד כמה מושפלות העובדות שם שהמנהלים לא מרשים להם בכלל להגן על זכויותן הבסיסי על פי חוק.. רוב המגיבות פה לטובה הן נציגות שמאויימות לכן הן מגיבות חיובי כדי לרצות את המנהלים. למרות שהן בליבן יודעות כמה העבודה הזאת מנצלת ומזלזלת בהן.. כל הכבוד לנשים שקמו וחשבו להקים ועד..בהצלחה.. ועובדות יקרות אל תפדנה..

  24. קבלו מעט לשון הרע קולקטיבי על כלל המעסיקים החרדיים בהיי-טק
    31/01/2016 12:29
    אברך
  25. אז ככה: מעניין שיש עסקי סטרט-אפ רגילים שמשלמים משכורות פי 3 משכר המינימום ומצליחים, ויש “סטרט-אפים” של חרדים שמשום מה טוענים שהם לא כלכליים ולא היו מרוויחים אילולי היו מעסיקים חרדיות שבויות בתת-תנאים ובמשכורת מינימום. עקרון האילימנציה מוכיח שישנן שתי אפשרויות בלבד: או שמדובר באנשים כושלים שמנהלים עסקים כושלים, או שמדובר בשקרנים ונצלנים שמרוויחים הרבה, אבל רוצים להרוויח עוד ועוד.

    • מכיר מקרוב   01/02/2016 10:39

      מדובר על טלפניות במוקד שירות לקוחות, לא על היי-טק.

      נדמה לי שרוב הטלפנים במדינה מרוויחים שכר כזה בדיוק. הכל היה לפי החוק, אחרת העובדות וההסתדרות היו פונים לבקש סעד מבית המשפט. אם הן מנסות להכפיש באינטרנט באנונימיות, כנראה שאין להן טענה משפטית אמיתית. אז גמרנו לבכות על “ניצול”, כביכול. הכל חוקי לגמרי, הן קיבלו כל מה שהחוק דורש.

      זכותן לנסות לשפר את תנאיהן, זכותו של הבעלים למנוע מעצמו נזק כספי ולספוג השמצות. הכל חוקי לחלוטין.

      למקרה שלא הבנת אז נחזור שוב: מדובר על טלפניות במוקד שירות לקוחות, לא על היי-טק. מצבן עגום, אבל המיזם ניסה רק לעזור להן, לא להיפך. אם זמנן שווה יותר, הן מוזמנות להוכיח את עצמן בשוק החופשי, מה שתאלצנה לעשות בקרוב.

  26. עדיף שיסגור
    31/01/2016 13:53
    א
  27. עבדות מודרנית שיסגור הוא לא מאים לכו עד הסוף עם הוועד דם חרדיות אינו אפ קר

  28. כל הכבוד לנשים
    31/01/2016 16:11
    חיים
  29. די לעבדות מודרנית עדיף לשבת בבית מוטל ולא להיות עבד מה גם מי שסוגר חברה על רקע היתרגנות עובדים צפוי לקנס של עד 200 אלף לכל עובד בחשבון מהיר זה יוצא 90 מליון שכל לא כולל פיצוים אם מוסיפים את הפיצוים אפשר להגיע עד 120 מליון שך מה שהוא לא ירצה לשלם אז סביר להניח שהוא לא יסגור ובסוף יקבל את דרישות הוועד אז אל תפסיקו להילחם בסוף זה ישתלם די לעבדות מודרנית ולעושק קפיטליסטי

  30. ניסה לנצל חרדיות ולא הלך לו אז הוא סוגר?
    31/01/2016 21:03
    דינה
  31. נשמע כך

    • מכיר מקרוב   01/02/2016 10:19

      המציאות היא פשוטה: אם טענות העובדות נכונות והמיזם ריווחי, מדוע אין אף יזם / איש חסד שמסכים / רוצה לקבל אחריות על המיזם?

      נכון, חלקן התבקשו לעבוד גם בערבי חגים, אז ברוכות הבאות לעולם המציאות, ככה זה בשוק התעסוקה האמיתי. יש קומץ מורות שמשוחררות בערב חג, תהיינה מורות. אף אחד לא מנע מכן ללכת לעסוק במקצוע מכניס יותר ונוח יותר.

      אתן גם רוצות להמשיך לעבוד במשרה זו וגם להכפיש? לבעלים זה לא מתאים יותר, גם מפסיד כסף וגם סופג בזיונות. לצערנו המשחק נגמר, תתחלנה לחשוב ברצינות על העבודה הבאה, כי המקום נסגר. כואב, אבל זה המצב.

      הכפשות לא יעזרו, קחו גורלכן בידכן ויפה שעה אחת קודם.

  32. מקורבים לש״ס הם אלו שדירדרו את המצב מלכתחילה
    31/08/2016 13:13
    מי שמכיר באמת
  33. 100 ש״ח לכל עובד, כמעט מיליון ש״ח לשנה, זאת הייתה המוטיבציה של ההסתדרות. כסף. ובשביל זה נכנסים בכל הכוח כמו פיל בחנות חרסינה לעסק שהוקם בחסד, ושרד למרות כל הקשיים. על הדגל אלי כתוב רווחת העובד, אבל האג׳נדה האמיתית היא כסף שיחזיקו משרות בהסתדרות פוליטית. דבר זה נאמר בראש חוצות מול השופט. הם השקיעו ולכן הם רוצים כסף. גם אחרי שהחברה נסגרה. עצוב ומבייש