בנק ישראל מותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.75%

אנליסטים בשוק ההון היו חצויים לפני החלטת הריבית: כמחציתם צפו הורדת ריבית בעוד אחרים ציפו כי היא תיוותר ללא שינוי
יוני גרין
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 17:16

בנק ישראל הותיר היום (שני) את הריבית במשק על 0.75%, בניגוד לציפיות של חלק מהאנליסטים בשוק כי הוועדה המוניטרית תפתיע ותוריד את הריבית. הוועדה המוניטרית ציינה אמנם את ההאטה במשק, אך סבורה כי עומק ההאטה עדיין לא ידוע.

“האינדיקטורים לפעילות הריאלית שנוספו החודש מעידים על צמיחה מתונה מזו שהוערכה בחודש הקודם, אולם קיימת אי ודאות לגבי מידת ההתמתנות”, נכתב בהודעת הריבית של בנק ישראל. “האומדן הראשון לרבעון הראשון מצביע על האטה בצמיחה בעקבות צמצום הצריכה הפרטית וההשקעה, בעוד שנתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על גידול בתעסוקה וצמצום האבטלה, וחל שיפור במדדי האמון והציפיות לפעילות. סימני התמתנות ניכרים גם בנתוני המדד המשולב, ובכלל זה ביצוא הסחורות”.

האנליסטים בשוק ההון היו חצויים בדעותיהם באשר להחלטת הריבית. לפי סקר בלומברג, 10 מהם צפו שהריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 0.75% ואילו 8 חזאים סברו כי הריבית תרד ותגיע שוב לשפל ההיסטורי של חצי אחוז, כפי שהיה במאי 2009 – לפני חמש שנים בדיוק.

בהודעה נכתב בין היתר: “מדד המחירים לצרכן עלה באפריל בשיעור של 0.1% בלבד, נמוך משמעותית מהציפיות, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 1% – הגבול התחתון של טווח היעד. שיעור האינפלציה בהסתכלות זו צפוי לרדת בחודשים הקרובים אל מתחת לתחום היעד, אולם הציפיות לשנה מצויות בתוך תחום היעד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות