השרים אישרו: הפחתת תעריפי המים בגובה המע”מ

ההחלטה תיכנס לתוקף ב-1 לפברואר הקרוב • עלות ההחלטות שאמורות לחסוך בממוצע 2,500 שקלים לחודש למשפחות מהשכבות החלשות - כמיליארד שקלים
נחמן גור
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 13:02

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתם של שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון להפחית את המע״מ על תעריפי המים הנמוכים לשכבות החלשות.

החלטה תיכנס לתוקף ב-1 לפברואר הקרוב.

החלטה מצטרפת לרפורמת השר דרעי שאושרה בכנסת ובממשלה לאחרונה להפחית התעריפים בגובה המע״מ על כל התחבורה הציבורית.

עלות ההחלטות שאמורות לחסוך בממוצע 2,500 שקלים לחודש למשפחות מהשכבות החלשות היא כמיליארד שקלים.

במהלך הישיבה שיבחו השרים את שר הפנים על יוזמתו. השרים ישראל כץ, גילה גמליאל ונפתלי בנט ציינו כי השר דרעי העביר כספים קואליציוניים של ש״ס לטובת הנחות גדולות על התחבורה הציבורית והמים לכלל הציבור.

שר האוצר ויו”ר כולנו, משה כחלון: “זהו צעד נוסף במסגרת המלחמה שלנו ביוקר המחייה וצמצום הפערים החברתיים בישראל. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק”

שר הפנים ויו״ר שס, אריה דרעי: ״התחבורה הציבורית והמים הם שניים מהמוצרים הבסיסיים ביותר ואני שמח שההנחות הללו יובילו לכך שמשפחות רבות בישראל יהנו מהנחות של אלפי שקלים בשנה. סיעת ש״ס בראשותי העבירה את הכספים הקואליציוניים בסך 680 מיליון שקל להפחתת המע״מ בתחבורה הציבורית ולאחר ששר האוצר כחלון הבין שמדובר בנושא חברתי ממדרגה ראשונה הוא נענה לבקשתי להוסיף עוד כ-300 מיליון שקלים לטובת ההנחה במים. גם הענקנו הנחות גדולות וגם לא פגענו במעמ האחיד.

השר דרעי הוסיף: ״הבטחתי במערכת הבחירות להוריד את המע”מ על מוצרי יסוד והיום אני מקיים. אני מתחייב להמשיך בכך גם בהמשך״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין לכם שכל
    26/01/2016 18:19
    אתר ברמה נמוכה
  1. 2500 שקל יחסוך?
    מפגרים ברמה גבוהה
    יותר טוב אל תכתבו מלכתוב פרטים מפגרים