בגלל קמפיין החרד”קים: יעלון שוקל פטור ממדים לחיילים החרדים

יוני גרין
|
י' שבט התשע"ו / 19.01.2016 23:08
שר הביטחון אמר במפגש שקיים עם המטה החרדי בליכוד: “נמשיך לחזק את המסגרות החרדיות, בכדי לאפשר מסגרת מותאמת לציבור החרדי” • “הגישה שלי: בדיוק ההפך מהגישה המתריסה של ‘יש עתיד’ שרצו לעקור את תלמידי הישיבה בכוח מספסל הלימודים ולראות דם ואש ותמרות עשן”

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש הערב (שלישי) בלשכתו שבקריה בתל אביב עם חברי מרכז ופעילים מרכזיים ב’המטה החרדי בליכוד’.

בשיחה, שארכה כשעתיים, התייחס יעלון לשורת נושאים, ביניהם המצב הבטחוני, ההסתה הפלסטינית וכמובן סוגיית גיוס החרדים.

הפעילים העלו בפני השר את נושא ההסתה כנגד חיילים חרדים, ואת חששם של רבים המתעניינים בגיוס, מפני פגיעתם של אותם קיצוניים.

השר אמר: “התפיסה הברורה שלי, שמקובלת על כל הממשלה, היא גיוס בהסכמה. שזה אומר שאני פועל לאפשר את התהליך הדרגתי, שבו חרדים בוחרים מרצונם לתרום ולהתגייס.

“בדיוק ההפך מהגישה המתריסה של ‘יש עתיד’ שרצו לעקור את תלמידי הישיבה בכוח מספסל הלימודים ולראות דם ואש ותמרות עשן. יותר מזה, אני חייב להגיד לכם שגם בצבא, בכל הרמות, מבינים את גודל המשימה, והם גם ראו שהגישה האלימה של לפיד הובילה לירידה משמעותית בגיוס”.

יעלון, המטה החרדי

יעקב וידר, חבר נשיאות הליכוד ויו”ר המטה החרדי, ציין: “בעקבות פנייתנו, בימים אלו מקדמת ח”כ שרן השכל חוק שישים סוף לתופעת ההסתה של אותם יחידים שמכתימה את הציבור החרדי כולו”. הוא הודה לשר על הודעתו כי הוא תומך בקידומו של החוק.

אחד מהפעילים ציין בפני השר את העובדה כי מרבית מהחרדים אינם משתייכים למפלגה סקטוריאלית. “בצרפת, אנגליה, וארה”ב אין מפלגות חרדיות והציבור מצטרף למפלגות הגדולות לפי תפיסתו המדינית והכלכלית. מה שטוב לחרדי בבלגיה, טוב גם לחרדי בישראל”.

השר שיבח את הציבור החרדי, והוסיף את ההערכתו לתורה וללומדיה: “נמשיך לחזק את המסגרות החרדיות, בכדי לאפשר מסגרת מותאמת לציבור החרדי, נבדוק את הדרך לפטור את החיילים החרדים ממדים”.