הבוקר: ‘העליון’ דן בערעורו של אולמרט ב’תיק טלנסקי’

חיים טוויל
|
ט' שבט התשע"ו / 19.01.2016 10:07
בבית המשפט העליון מתקיים הבוקר הדיון בערעורו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת טלנסקי • אולמרט הורשע במסגרת הפרשה בעבירות של מרמה ונידון לשמונה חודשי מאסר בפועל ולקנס כספי • דן מרגלית: אולמרט קיבל מהפרקליטות הנחת סלב-ידוען

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייצב הבוקר (שלישי) בבית המשפט העליון לדיון בערעורו בהרשעתו ב’תיק טלנסקי’, בו הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה ונידון לשמונה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי.

אתמול הגיעה הפרקליטות לסיכום חלקי עם עורכי דינו של אולמרט בנוגע לשיבוש הליכי משפט במסגרת חקירת ההקלטות של שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר.

לפי ההסכם, אולמרט יודה בשני אישומים של שיבוש הליכים וירצה בשל כך עונש של שישה חודשי מאסר בחפיפה לעונש 18 חודשי המאסר שקיבל בפרשת הולילנד.

הפרשן דן מרגלית כתב הבוקר: “אי אפשר להתעלם מתמונת המצב המוכיחה גם כי בתנאים אלה קיבל אולמרט הנחת סלב-ידוען, שלא היתה ניתנת לבוזגלו ולאיצקוביץ'”.

עם זאת, הצדדים לא הגיעו להסכמות בנוגע ליתר התיקים. לאור זאת, הבוקר החל בבית המשפט העליון ערעורו של אולמרט על העונש שנגזר עליו ב’תיק טלנסקי’.

המדינה מצידה תמשיך להכין את טיעוניה לקראת הערעור על זיכויו של אולמרט בפרשת ‘ראשונטורס’.

הסדר הטיעון הושג זמן קצר לפני שבפרקליטות היו אמורים להגיש כתב אישום חדש נגד אולמרט. מדובר בחקירה שהיא תוצאה של חשיפת ההקלטות של שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, במסגרת הסדר ‘עד המדינה’ שנחתם עמה. בקלטות  נשמע ראש הממשלה לשעבר מנסה להניאה מעדות נגדו.