נתוני הלמ”ס: 35% מהיהודים בירושלים – חרדים
ביום רביעי הקרוב יחגגו את ‘יום ירושלים’: לרגל המאורע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על החיים בעיר הבירה.
על פי הנתונים, בסוף 2012 התגוררו בירושלים כ-815 אלף בני אדם – מתוכם 63% יהודים ואחרים ו-37% ערבים. כלומר, 515,200 מהתושבים הם יהודים ואחרים ו-301,100 – המהווים 37% מתושבי העיר הם ערבים.
בין היהודים בירושלים, 35% מגדירים את עצמם חרדים, 18% מגדירים את עצמם דתיים, 12% רואים עצמם מסורתיים-דתיים, 14% אמרו שהם מסורתיים ולא כל כך דתיים ו-20% הגדירו את עצמם חילונים. ביתר היישובים בארץ עומד אחוז החרדים על 7% ואחוז החילונים על 45%.
במהלך שנת 2012 גדלה אוכלוסיית ירושלים ב-12,400 – גידול שנבע בעיקר מריבוי טבעי. בשנת 2012 נולדו לתושבי ירושלים כ-22,800 תינוקות, מתוכם 14,30 לנשים יהודיות ואחרות וכ-8,080 לנשים ערביות. התינוקות שנולדו לתושבי הבירה היו 13.3% מסך התינוקות שנולדו בישראל באותה שנה.
בשנת 2012 היגרו לעיר 10,500 תושבים, לעומת 19,200 שעזבו אותה. תושבי ירושלים החדשים באים מבני-ברק, תל-אביב, בית-שמש, מעלה אדומים, חיפה, ביתר עילית, מבשרת ציון ואשדוד.
עוד נמסר כי מרבית התושבים שעזבו את ירושלים היגרו לבית שמש, תל אביב וביתר עילית.
אחוז המשתתפים בכוח העבודה בירושלים ב-2013 עמד על 51.3%, לעומת 63.7% בממוצע הארצי.
מהנתונים עולה, כי אחוז התלמידים החרדים בבתי הספר היסודיים בעיר עולה בהתמדה. בשנת הלימודים תשס”א (2000-2001) עמד אחוז התלמידים החרדים על 57.3% ובשנת הלימודים תשע”ב (2011-2012) עמד מספרם על 66.2%. במקביל ירד אחוז התלמידים הלומדים בבתי הספר הממלכתיים מ-24.9% ל-17.1% בלבד.
עוד עולה מהנתונים, כי שיעור “המרגישים עניים” בירושלים הוא הגבוה ביותר מבין הערים הגדולות. בשנה האחרונה הרגישו 28% מתושבי ירושלים עניים – 18% בקרב האוכלוסייה היהודית ולא פחות מ-45% באוכלוסייה הערבית.
מספר התושבים בירושלים שמוותרים על מוצרים חיוניים בשל קושי כלכלי גבוה מהממוצע הכלל ארצי. 27% מהירושלמים (24% מהיהודים ו-34% מהערבים) דיווחו כי ויתרו על מזון בשל קושי כלכלי. 17% מבני ה-20 ומעלה סיפרו כי ויתרו על ארוחה חמה לפחות פעם ביומיים, וזאת לעומת 11% בשאר הארץ. לא פחות מ-58% מתושבי ירושלים (43% מהיהודים ו-84% מהערבים) סיפרו כי ויתרו על חימום או על קירור בשל קושי כלכלה, וזאת לעומת 41% בשאר הארץ.
תגובות
אין תגובות