עידן חדש בלשכות הגיוס: “אין נשים, ההליך מהיר” • עדות מהשטח

מה מצפה לאברכים מעל גיל 22 המתייצבים בלשכת הגיוס כדי לקבל, לפי חוק הגיוס החדש, פטור משירות צבאי? • עדות מהשטח: "מההגעה ועד קבלת הפטור - דקות אחדות בלבד"
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 10:54

חוק הגיוס החדש שאושר בכנסת בסוף מושב החורף, פוטר משירות צבאי את תלמידי הישיבות בני 22 ומעלה.

החשש במגזר החרדי היה כי במרכזי הגיוס החדשים – הממ”חים – יציבו מול האברכים פיתויים שיגרמו אולי לחלק מהם לראות בשירות צבאי אופציה אפשרית. פגישתם של חברי הכנסת החרדים, חברי ‘ועדת שקד’ – אריאל אטיאס, מאיר פרוש ומשה גפני – עם שר הבטחון משה (בוגי) יעלון הובילה לשורת הסכמות בין צה”ל לנציגי הציבור החרדי, וראש המטה של שר הביטחון, חיים בלומנבלט, שיגר מכתב לחברי הכנסת, בו סיכם את הפגישה עם השר והציג מסמך הבנות. בין השאר הוחלט על ביטול האופציה של פיתוי, והתאמת המרכז בו יתייצבו החרדים לאופיים ולחינוכם.

מספר אברכים, מעל גיל 23, שהתייצבו אתמול בלשכת הגיוס בתל השומר כדי לקבל הפטור משירות צבאי, מספרים על מקום חדיש ומסודר, עם הפנייה ל”מדור בני ישיבות”.

“לא ראינו אף אשה בכל השטח, כל הסיפור כולו מאז הגענו ועד לקבלת הפטור ארך דקות אחדות בלבד”, הם מספרים לחרדים10.

לדבריהם, “ההליך היה פשוט מאד. בדקו את השם של כל אחד מאיתנו לפי תעודת הזיהוי על המחשבים, שאלו: ‘אתה רוצה פטור? תחתום’. חתמנו. אמרו לנו: ‘זה יגיע הביתה בשבועיים הקרובים’ – והביתה”.

אחד מהם, שהופתע מהמהירות של ההליך, שוחח עם אחד החיילים שקיבלו את פניו. התברר לו כי מדובר בחסיד חב”ד, שהוא חלק מקבוצת חיילים דתיים שהוטל עליה התפקיד של קבלת פני בני הישיבות בלשכת הגיוס, כדי שכל ההליך יהיה נוח ומתאים”.

“אין ספק שמה שראינו זו ההוכחה הטובה ביותר שאת מה שיכולנו להשיג בהידברות, לעולם לא היינו משיגים בדרך של הפגנות”, אומר האברך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן, מעולם לא היה נוח יותר
    26/05/2014 14:39
    דוד