ישראמקו ומודיעין: תגלית גז בגודל ‘תמר’ ברישיונות ‘דניאל’

שתי חברות האנרגיה דיווחו כי ברישיונות דניאל מזרח ומערב נמצא גז טבעי בהיקף מצטבר של עד 8.9 מיליארד רגל מעוקב • מודיעין אנרגיה: "אם אכן הפוטנציאל יתממש, התגלית תוכל לסייע רבות לתחרות במשק הגז הישראלי ולשנות לחלוטין את התמונה"
שייע קליין
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 11:05

ישראמקו ומודיעין פרסמו היום (ראשון) דוח משאבים על עתודות הגז הטבעי ברישיון “דניאל”.

על פי דו”ח משאבים מנובאים (פרוספקטיביים) של חברת (NSAI (Netherland, Sewell & Associates, Inc שהינה מעריך עתודות מומחה, מוסמך ובלתי תלוי, שקיבלו השותפים ברישיונות דניאל מזרח ומערב, נמצא כי קיימים פרוספקטים פוטנציאליים להפקת גז ברישיונות הללו.

על פי דו”ח המשאבים, ברישיון דניאל מזרח הוערך כי בפרוספקט עוג ישנה כמות של כ-1.1 TCF (אומדן הכמויות הטוב ביותר – Best estimate) של גז טבעי בהסתברות של 38%-43%. ברישיון דניאל מערב הוערכו בכ-9 בלוקים שונים כ-7.8 TCF (אומדן הכמויות הטוב ביותר – Best estimate) של גז טבעי בהסתברויות שנעות בין 24% ל-57%, בהתאם לפרוספקט.

מודיעין אנרגיה מחזיקה ב-15% מהזכויות ברישיונות דניאל, קבוצת ישראמקו מחזיקה ב-75% מהזכויות, ATP  בכ-5% מהזכויות ו-AGR  ב-5% הנותרים.

רישיונות דניאל מזרח ודניאל מערב סמוכים לשדה שמשון, בו נמצאה תגלית בהיקף 0.2 TCF, ב-“play” גיאולוגי דומה, אשר מעיד על ההיתכנות למציאת גז בפרוספקטים הפוטנציאליים ברשיונות דניאל מזרח ומערב.

על פי תכנית העבודה, מתככנות החברות לקידוח ראשון ב’דניאל מערב’ בסוף השנה הנוכחית, וב’דניאל מזרח’ בתחילת 2017.

רון מאור, מנכ”ל השותף הכללי במודיעין אנרגיה, אמר: “אנחנו נרגשים מהפוטנציאל שהתגלה למציאת גז ברישיונות דניאל מערב ומזרח. מדובר בפוטנציאל משמעותי בהיקפו, שאם אכן יתממש, יוכל להוות תחרות למאגרים הקיימים כיום, ולשפר את הביטחון האנרגטי של המדינה. אנו נפעל, יחד עם שותפינו, לבצע קידוחים לבדיקת הפרוספקטים הפוטנציאליים בהקדם האפשרי, כאשר אנו מקווים כי מדינת ישראל תעודד את המשך הפעילות במאגרי הגז הפוטנציאליים בשדות דניאל מזרח ומערב”.

צחי סולטן, מבעלי השליטה במודיעין אנרגיה: “אלה הרישיונות בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר מאז ‘לווייתן’. מאגרי גז בסדר גודל כזה עשויים לשנות במידה משמעותית את משק האנרגיה בישראל. אם אכן הפוטנציאל יתממש, התגלית תוכל לסייע רבות לתחרות במשק הגז הישראלי ולשנות לחלוטין את התמונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות