קרב הענקיות: יאהו!טיוב נלחמת ביוטיוב של גוגל • מי ינצח?
על-פי דיווח באתר Re/Code, החלה ענקית האינטרנט יאהו! לעבוד על פיתוח פלטפורמת וידאו שתהווה תחרות לאתר הוידאו המצליח של גוגל – יוטיוב, כאשר במקביל פנתה החברה למספר כוכבי יוטיוב גדולים, על מנת לנסות ולשדל אותם לבצע את המעבר לשירות המתחרה, אותו צפויה יאהו! להשיק כבר בחודשים הקרובים.
בשנה שעברה נכשלו נסיונותיה של יאהו! לרכוש את אתר הוידאו האירופי DailyMotion בשל סירוב הרשויות בצרפת לביצוע העסקה. שמה של יאהו! עלה בשנה שעברה גם בנוגע לרכישה אפשרית של אתר התוכן הפופולארי Hulu, אך גם זו נגוזה כאשר השקיעו חברות המדיה השותפות באתר סכום של 750 מיליון דולר.
גוגל הינה הבעלים של אתר הוידאו הגדול בעולם – יוטיוב. את פעילותו רכשה החברה באוקטובר 2006. ליוטיוב למעלה ממיליארד משתמשים פעילים מידי חודש – הרבה מעבר לאתרים הגדולים המתחרים בתחום, הכוללים את DailyMotion (כ-120 מיליון משתמשים פעילים בחודש), Vimeo (כ-130 מיליון משתמשים) ושירות הוידאו הנוכחי של יאהו! – Yahoo! Screen, הכולל כ-125 מיליון משתמשים פעילים ברמה חודשית.
התוכן באתר הוידאו הנוכחי של יאהו מגיע ברובו מהסכמי תוכן שביצעה החברה בשנים האחרונות.
על מנת להפוך את פלטפורמת הוידאו של החברה לאטרקטיבית יותר, החליטו ביאהו!, על פי הדיווחים, לפנות למובילי יוטיוב בהצעה להצטרף לחברה, שם יוכלו לקבל חבילת הטבות הכוללת תשלומים גדולים יותר עבור פרסום בערוצים שלהם, חשיפה בערוץ הוידאו ובאתר הבית של יאהו! ועזרה דרך עבודה עם מחלקת הפרסום של החברה לשם קידום ערוצי התוכן עם מפרסמים גדולים.
המעבר של ערוצי תוכן גדולים מיוטיוב לשירות מתחרה של יאהו! יכול לדחוף מעלה את בסיס המשתמשים של ענקית האינטרנט, אולם ההפרש העצום (קרוב לפי 10) בין מספרי המשתמשים ביוטיוב לערוץ הוידאו הקיים של יאהו!, עשוי להשפיע לרעה על בעלי התוכן, כך שמעבר אף עשוי לחרוץ את גורלם באם יבחרו בו.
תגובות
אין תגובות